Viktrapport

Publicerat: 2 mars, 2015 i Uncategorized

Good luck clover

Va? Vad lite! Vilken skillnad mot de tidigare veckorna!

Först blev jag besviken. Sedan skrattade jag åt mig själv. Så otroligt fånigt av mig att ens känna ett litet hugg av besvikelse när jag ju vet att jag gjort det jag tidigare trott omöjligt (utan att ens vilja prova) och jag dessutom inte gör detta för just viktminskningen i första hand. Jag både ser och känner förändringar i kroppen tack vare viktminskningen men det är ändå inte det primära. Jag känner av effekterna, som troligen är i kombination med årstidsförändringen, det ökade dagsljuset, ändrade matvanor, ändrade motionsvanor, förändringar på jobbet och lika stora förändringar hemma, och är jäkligt nöjd med mig själv just nu. Så nej. Jag är egentligen inte det minsta besviken alls. Jag ber om ursäkt för min initiala känsla då jag ställde mig på vågen i morse.

-0.5 kg den här veckan.

-11.5 kg totalt på fyra veckor.

I snitt -410 g per dag i 28 dagar.

Det är som sagt en ganska imponerande resa. 

kommentarer
  1. Yvonne skriver:

    Ja, en imponerande resa är det!

    • ~Sol~ skriver:

      Jag kan inte annat än hålla med. Det är inte klart än på långa vägar, men detta – som jag trodde skulle vara målet – har visat mig att jag har viljestyrka nog att stå pall för ännu mer. Mitt mål är numera ett av flera delmål och jag tuffar vidare på resan. 😀

  2. Sally skriver:

    Bra jobbat! Imponerande resa.. Att förändra är en resa i sig.. Vikten är en bonus!

    • ~Sol~ skriver:

      Tack. 😀
      Ja, det är en rejäl resa att förändra både tänk och sätt. Jag har en hel del kvar framför mig, men känner att jag fixar det. Efter den här inledningen finns det inte en chans att jag tänker fippla bort detta nu. 😀

Kommentera

