Omvärdering

Publicerat: 23 februari, 2015 i Uncategorized

scale

Vikingen har dietat färdigt nu och Idag vägde han sig för första gången sedan inledningen av dieten. Resultatet, som jag ju redan sagt tidigare syntes tydligt, var – 5 kg. Det är för jävla bra! Han är mer än halvvägs ner dit han anser vara sin trivselvikt och är supernöjd med resultatet. Det innebär dock inte att han kör en vecka till för att komma ner dit. Han ska istället träna och äta rätt till vardags, läs; Han är rädd om livhanken. 😉

Efter ett samtal med honom om varför han vägrade väga sig redan igår omvärderade jag min egen ståndpunkt om att väga in mig på söndagar. Han förde ett rimligt och rationellt argument om att man ju måste kunna räkna med söndagens diet också för att få en korrekt invägning av veckan som gått. Alltså ställde jag mig på vågen i morse också. Till min enorma förvåning hade jag tappat 700 g till och är således uppe i 4 kg den här veckan också. Min slutsumma är därför närmare 11 än 10 kg. (fortfarande med en gissad viktnedgång första veckan där jag således räknar det lägsta förväntade enligt dietens direktiv). Med stor sannolikhet är det över 11 kg men jag är rätt nöjd med det resultatet, så det är det jag kommer att använda mig av om någon frågar. Hädanefter ämnar jag väga in mig på måndagar, jag också. 

kommentarer
  1. Yvonne skriver:

    Framgångsrik diet! Bra jobbat.

Kommentera

