3 månader

Publicerat: 20 februari, 2015 i Uncategorized

IMG_8828

För nästa tre månader sedan bokade vi en resa till vårt smultronställe i Spanien. Nu är det väl egentligen inte vårt smultronställe på så vis att vi äger det, men det är ett ställe vi har tur nog att få vistas på och där vi njuter oerhört mycket av allt gott livet har att erbjuda. Vi mår bra där. Alltså är det ändå vårt smultronställe. 

Det är ännu en tid kvar, hela tre månader, innan det är dags för avfärd. Jag tänkte inte så mycket på det medan det fanns snö och verkligen var vinter, de två veckorna som lurade mig att tro att vi äntligen fått en vinter värd namnet, men på sistone har det visserligen varit ganska ljummet ute men då vi bor i ett förbannat blåshål har det varit svårt att klä sig ‘rätt’. Som ihärdig cyklist svettas jag samtidigt som det blåser iskall motvind. Varför blåser det alltid motvind, oavsett vilket håll jag ska åt? Naturen är en grym skojare. 

Hur som helst, efter att ha jobbat hårt åtta dagar på raken med en inplanerad sovjour, en oplanerad sovjour och en inbeordring efter att ett av mina arbetspass tagit slut och som gav mig sju extratimmar den dagen är det lätt att sitta i soffan och drömma mig bort. Minnas de trevliga frukoststunderna i solen, besöken vid poolen, varma dagar på stranden, tequila sunriser från strandbaren, upptäckterna, äventyren, promenader längst kusten, vackra solnedgångar, ljumma kvällar, god mat och trevligt folk. Då längtar jag. Vill vara där. Nu när vi uppenbarligen inte får någon vinter att prata om kan dessa tre månader få svischa förbi, tack. 

kommentarer
  1. Ks skriver:

    Varsegod 🙂

Kommentera

