Fyra dagar in, tjugoåtta kvar

Publicerat: 5 februari, 2015 i Uncategorized

bananas and milk

Jaha ja. Nu har jag ätit den där så kallade sjukhussoppan i fyra dagar. Vad säger jag om det då? Än så länge är det inte en speciellt svår diet att följa. Man får ju äta annat än soppan, så det finns ljuspunkter i en annars väldigt trälig diet. För trälig är den. Första dagen gick det bra att äta soppan. Andra dagen likaså. Igår gav jag dock upp med att försöka äta den varm, så där som man oftast gör med soppor. Istället mixade jag den och drack den kall. Det funkar mycket bättre, det lovar jag!

För så är det. Fyra dagar in på dieten är jag redan skitless på soppan. Redigt, totalt och obarmhärtigt genomless. Jag förstår varför receptet och beskrivningen är på en vecka. Längre än så vill man verkligen inte äta eländet. Men skam den som ger sig. Att dricka den mixad och kall funkar och så får det bli framöver. Jag ger knappast upp efter bara fyra dagar… trots att munnen vattnas av att se och känna lukten av all annan mat. Jag till och med sniffade på korv. Korv! Visserligen luktade den som en kycklingpizza, men ändå….

I morgon får jag äta nötkött. Det blir en mycket skön förändring mot dagens mjölk och bananer i massor. Fy fan, säger jag! Jag gillar inte bananer speciellt och när man ska trycka i sig mellan fem och åtta stycken på en dag blir de genast än mindre lockande. Det blev inte ens bättre av att mixa ihop dem. Därför har jag redan siktet inställt på morgondagen och det nötkött jag kommer att få njuta av då. Jag har redan bestämt mig för att göra en grönsaksburgare utav det. Köttfärs, vitlök, andra kryddor, salladsblad, tomat, gurka och lök blir nog bra. Frågan är bara om jag ska göra flera små burgare för att kunna njuta av denna kulinariska skatt flera gånger under dagen eller om jag ska smacka till med en jätteburgare och frossa järnet under en enda måltid. Åh, alla dessa svåra beslut man ställs inför…. 

EDIT: Tack gode gud för att jag räknar så illa! Det är bara 24 dagar kvar. 😀 Fyra veckor är 28 dagar. 28-4 = 24. Halleluja!

kommentarer
  1. SallySally skriver:

    Jag läser din blogg men kommenterar just ingenting 😦 Ja, jag vet och ska skärpa mig!
    Är lite nyfiken på den här ”dieten” och undrar lite fint om du vill maila över den till mig?

    För övrigt så måste jag säga att du har ett bra språk och jag tycker om att läsa dina inlägg. Det är liv och åsikter som gäller och genomtänkt text. Absolut i min smak!

    Tack!

    • ~Sol~ skriver:

      Hej och välkommen Sally. 🙂
      Tack för dina ord om bloggen, jag uppskattar dem verkligen! Återkom så ofta du vill, vare sig du väljer att kommentera eller inte. 🙂

      Jag mailar uppgifterna om soppdieten till dig nu på direkten.

  2. iashemlis skriver:

    Haha… kommer så ihåg hur anti man var… o jag höll ut 10 dagar så skärp dig Solen… Klart du skall slå mig. 😉 Kall mixade soppa. .. jopp så blev det ju för mig. Gapa o svälj så känner man inte hur illa det smakar. Haha.

    • ~Sol~ skriver:

      Oroa dig inte för mig Ia, jag har bestämt mig för fyra veckor och räknar med att det i alla fall blir två. 😉 Nu var det dock skillnad för dig som siktade på viktminskning medan jag egentligen inte har det som mål men ser det som en bonus. Svårare när man inte har ett mätbart mål ju. Jag vet ju inte ens hur mycket jag väger nu, så hur fasen ska jag veta hur mycket jag gått ner sen? *haha*

  3. Mela skriver:

    Hejja hejja !! 🙂

Kommentera

