Tajming

Publicerat: 23 januari, 2015 i Uncategorized

SAM_5621

Jag har retat mig på mitt hår ganska länge. Det liksom bara är. Hänger platt och vill ingenting. Hmmm. OK. Om vi ska prata om just den delen så har jag retat mig på mitt hår så länge jag kan minnas. Men ändå. Just nu har jag liksom ingen frisyr längre. Visst är det fortfarande kortare på ena sidan, men det är inte kort nog att vara kort och inte långt nog att vara långt. Och den andra sidan växer så satans långsamt i jämförelse att håret på den kortare sidan nästan vuxit ifatt. Det är mest trist, träligt, mjukt, oformligt och helt enkelt astråkigt. Blä.

För några veckor sedan bestämde jag mig för att boka tid hos en frisör när jag får lön. En sådan där kosta vad det kosta vill grej, liksom. Jag skulle vilja göra något åt färgen också men det beslutade jag skulle vara en senare fråga eftersom jag inte har någon som helst aning om vad jag vill just nu. Mörkare igen? Ljusare? Slingor? Olika färger? Äh, orka. Just nu tänkte jag koncentrera mig på en konsultation för att få lite råd om frisyren och en vettig klippning. Idag då Vikingen och jag var ute på en skön eftermiddagspromenad nämnde jag att jag måste komma ihåg att ringa om en tid i nästa vecka. Han nickade, hummade och glömde det direkt. Jag hoppades däremot att jag skulle minnas.

När vi sedan stampade av snön från skorna i trapphuset såg jag att vi fått post. Jag hämtade in den och såg att jag fått reklam från en av de många skönhetssalongerna som finns i stan. Ja, just den här finns i många städer och Västerås är ingen skillnad. Hur som helst, detta är en salong jag varit till tidigare – nu är det väl något år sedan – och således har ett sådant där medlemskort som de delar ut till alla som vill ha. Turligt nog, för just idag skickade de ut en broschyr i vilken de har de en hel massa erbjudanden för sina medlemmar. Som bonus till det fick jag en rabattkupong på 20 kr som får användas till produkter eller behandlingar över 200 kr. 

Dessa erbjudanden gäller en hel massa saker. Smink, hudprodukter, hårprodukter, nagelprodukter och så vidare. De har även erbjudanden på behandlingar. Ansiktsbehandlingar och – Ta Da! – hårbehandlingar. Gissa om jag blev glad då jag såg ett erbjudande på konsultation, tvätt, inpackning, klippning, föning och lättare styling. Jag kastade mig på telefonen och bokade således en helrenovering av håret på tisdag för bara 20 kr mer än vad bara klippningen skulle ha kostat mig. Snacka om flax! 

kommentarer
  1. Yvonne skriver:

    Spännande! Jag skulle också behöva nån hårrenovering. Hoppas på nåt liknande erbjudande här.

  2. Ullrika skriver:

    Vicket kap!! Måste naturligtvis genast visa resultatet när du är färdig!

    Jag är också i valet å kvalet hur jag ska göra med kalufsen. Det brukar ju kapas av rejält varannat år och sen bara få växa ut. Men nu är jag så velig: långt eller kort? Länge sen det var långt nu och det är ju rätt praktiskt. Å så fick jag höra att ”kärringar över förti ska ha kort hår”… asså, det om något bäddar ju för att jag nu kommer bli långhårigare än nånsin!! 😀

Kommentera

