God jul

Publicerat: 24 december, 2014 i Uncategorized

merry-christmas-tree-design

Ja, nu är det den där dagen igen. Ni vet, den där alla går omkring och äter och äter och äter och äter och äter och äter och väntar på att få öppna julklapparna. Nu fuskade vi i och för sig lite och åt bara lite innan vi satte oss i vardagsrummet och delade ut klapparna. Detta på grund av att Vikingens två flickor skulle göra sig i ordning och svischa iväg till sin mormor och morfar för att fira huvuddelen av julen där. Vart annat år, ni vet. Kärnfamiljer är inte vad de brukade vara. 😉

Tydligen har jag varit snällare än jag trott under året då jag fick en hel massa fina julklappar. Mycket var sådant jag kan äta eller dricka, något som alltid, alltid, alltid uppskattas och sedan en bok, ett doftljus och en fin Poul Pava-mugg som matchar den jag fick när vi firade 3 årsdag tillsammans. Bra det, jag gillar när saker kommer i par. 😀

Nu är det lite lugnt en stund, men sedan blir det till att fixa maten. Morfar Viking kommer om en halvtimme eller så och ska få sitta och pusta lite i soffan innan vi tvingar in honom i köket för att äta av all maten vi lagat.Lugnt och skönt i hemmets vrå och egentligen inga måsten att sköta om.  Jag gillar´t. 

God Jul! ❤
kommentarer

Kommentera

