Ser fram emot

Publicerat: 2 november, 2014 i Uncategorized

2014-11-02 12.15.03

Jag sitter här i soffan och vet att jag bytt ut soffan mot stålhästen om bara en halvtimme. Ute är det kyligt, grått och blött. Det finns en säregen skönhet i det också, bara man öppnar sina sinnen och släpper in den. Grått är inte bara grått. Det är dimgrått, ljusgrått, mörkgrått, dunkelt grått, skarpt grått och en hel massa andra nyanser. Kylan är i sig helt underbar. Den gör luften krispigt fräsch och lungorna gör en dans av glädje över att till och med stadsluft känns frisk. Det blöta känns visserligen lite onödigt just nu men då jag vet att området där det brann tidigare i år ännu behöver mycket väta för att inte underjordiska brandhål ska sprida sig välkomnar jag det också. 

Efter alla timmar på jobbet igår kändes det till en början tungt att tänka på att åka dit igen idag, men nu känns det bättre. Kanske beror det på att jag sovit väldigt gott. Kanske beror det på att jag insåg att det bara är detta pass kvar tills det blir måndag och på måndag kommer lilla Angus och ska bo hos oss*. Kanske är det en kombination. Oavsett så ser jag fram emot dagen mer nu än vad jag gjorde igår kväll. Inte nog med att jag ser fram emot en bra kväll på jobbet med tilläggsbonusen att klockan blir 21:30 och jag får åka hem från jobbet, jag har ju även en morgondag att se fram emot. Det blir bra, det här. 

* Det är fascinerande hur många det är som uppvisat intresse om att komma och hälsa på oss nu när Angus flyttar hit. Ett intressant och trevligt fenomen. Hade ju varit kul om man visat likadant intresse även utan kattunge, men då jag inte är lika söt som en kattunge så får jag väl bara köpa läget. 😉 Till er alla vill jag dock hälsa; Den här veckan är ganska fullbokad med jobb och annat smått och gott, så hör av er nästa vecka så kollar vi en tid då vi är hemma. 😀

kommentarer
  1. Yvonne skriver:

    Härligt! Ser fram emot att höra hur det gå och på att se massa fina bilder på honom.

Kommentera

