Som vanligt

Publicerat: 12 oktober, 2014 i Uncategorized

IMG_20141012_132705

Två dagar efter att vi kommit hem är allt precis som vanligt här hemma. Igår lagade jag mat för första gången på två veckor (jag räknar inte att steka på några ägg eller värma något i mikron som matlagning). Vikingen kommenterade att vi hade en nötstek i frysen som vi behövde göra något av så  idag tänkte jag lyxa till det lite genom att göra en porterstek till söndagsmiddagen. Sagt och gjort. Jag fixar och donar och sätter mig sedan och väntar på att köttet ska bli klart. Det tar ju som bekant ett tag. 

Först droppade Blondinen av. Hon åkte hem till mamma och visste inte om hon kommer tillbaka till middag eller om hon äter där. Sedan valde Mini-Belse att ta sig en tupplur. Då han somnade tidigt igår kväll och sedan vaknade någon gång framåt väldigt tidig morgonkvist finns det risk för att han sover rätt tungt när maten är klar. Därefter fick Vikingen ett telefonsamtal som fick honom att skynda iväg för att möta upp ett gäng fotbollssupportrar inför matchen som börjar snart. Och här står jag. Med en jäkla massa rivna morötter, sallad, potatis, stek och sky som strax ska förvandlas till en mustig sås. 

Jag tog en macka och sitter nu och lyssnar på en mixlista på spotify. 

Kommentera

