Jag kan när jag vill

Publicerat: 29 september, 2014 i Uncategorized

idiot

… och inte vill.

Med det vill jag ha sagt att jag lyckades åka hemifrån utan någon mobil what so ever. Lånemobilen har så mycket färre saker jag är intresserad av i sig och då är det väldigt lätt att lägga ifrån sig den och strunta i den tills den själv ger ljud ifrån sig. Med andra ord, det var tyvärr alldeles för lätt att åka ifrån den idag. 😦

Utöver den lilla blundern har allt gått bra. Ja, bortsett från lite skrämselhicka då jag trodde att jag lämnat alla inväxlade pengar hemma tillsammans med telefonen, alltså. Men då jag inte hade gjort det utan helt enkelt flyttat över dem till en annan ficka i väskan kunde jag andas ut gällande det. Men fy fan vad arg jag var på mig själv för det innan jag insåg att jag bara varit disträ… och lite korkad. Inget som är någon större fara i längden alltså. 

Efter att ha hälsat på några av de vänner vi lärt känna här gick vi och handlade, sedan åt vi middag på den gudomliga indiska restaurangen Mumbai Blue som vi tagit för vana att äta på första dagen och därefter ett flertal gånger till under vår vistelse här och därefter hälsade vi på det otroligt spralliga energiknippe till servitris som jobbar på La Torre Bar. Alla mindes oss även om Andy på the Mumbai hade lite svårt att minnas mitt namn och föredrog att jag heter Nikki eller Anita än mitt lite tråkigare Yvonne, men vad gör väl det när han väl mindes vad vi tycker om och genast rekommenderade supergod mat till oss båda?

Medan vi satt på La Torre och tog den där sista cidern/ölen började det lysa upp på himlen. Det var ofta och regelbundet, så jag antog att det handlade om en show någonstans i närheten. Gissa om jag hade rätt! Det är Moder Natur som står för skådespelet och showen är fantastisk! Blixtarna avlöser varandra, knallarna kommer närmare och närmare och jag älskart! Nu är de precis över oss och jag önskar att jag kunde visa er hur magnifikt det hela är. Men tyvärr ville inte min kamera ta kort vid rätt tillfälle så alla bilder blev svarta och förresten så är nätet så otroligt långsamt här nere så ni får helt enkelt tro mig på mitt ord. 

Nu ska jag gå lägga mig. Jag ska dessutom försöka låta bli att gräma mig över att jag glömde telefonen och därmed inte har tillgång till instagram. Jag ska försöka övertala Vikingen om att logga ur sitt och låta mig använda hans mobilkamera men utgången på det är ännu osäker. Önska mig lycka till. 

God natt. 

Kommentera

