Packad och klar

Publicerat: 28 september, 2014 i Uncategorized

IMG_20140527_235523

Nu är väskorna packade och klara. Det enda som saknas är att jag packar ner datorn och laddaren i handväskan och sedan är vi fit for fight. Ready to go. Fixt och färdiga. Jag packade faktiskt min väska två gånger, men det berodde inte på att jag packade fel första gången utan att jag ville vara säker på att jag fick ner allt i handbagaget och att den inte vägde för mycket. Anledningen till det är enkel. Jag har inte bokat någon extraväska och jag vill vara säker på att få med mig grejerna hem om den extraväska Vikingen bokat skulle bli tung av sådant vi köper där nere. Nu är det inte speciellt troligt då vi fraktar ner 2 stycken cerafit-stekpannor åt Svärmor 2 och det ännu finns flera kilo kvar att packa i där utan att den blir för full, trots att vi båda lagt över en hel massa kläder och annat i den väskan nu. Jag har lagt över två och ett halvt kilo i extraväskan, Vikingen har lagt över ungefär detsamma och därutöver finns stekpannorna, våra necessärer, solkrämer och sånt jox som inte ska åka i handbagaget på grund av den där vätskebegränsningen. Hur som helst, jag klarar mig prima även om Vikingen bestämmer sig för att ta med sig sju-åtta kilo extra från den spanska solkusten, en tanke som förresten förefaller osannolik. 

Om ett dygn sitter vi troligen på det lokala haket och dricker spansk cider och öl.Eventuellt blir det någon paraplydrink också, bara för att. Alternativt så sover vi gott redan, men det scenariot känns lite för pensionärsaktigt för att jag ska vilja hålla det för sant. Halv elva på kvällen borde vi väl ändå hålla till? Jag tror det. Hoppas det. Ändå säger tidigare erfarenhet att vi inte är några partyprissar på så vis och hellre kliver upp hyfsat tidigt för att hinna njuta av dagen hellre än är ute och rumlar runt halva nätterna. Det blir dessutom ganska lugnt i området vid midnatt, då reglerna säger att musik och liveframträdande måste hålla låg volym från och med då. Det passar oss. Hyfsat tidiga kvällar, hyfsat tidiga morgnar, frukost i solen, aktiviteter under förmiddagen och tidig eftermiddag, lunch och några timmars lugn och ro i antingen huset eller på en lokal bodega, ytterligare en aktivitet på sen eftermiddag och sedan middag och ett avslut på någon av de många barerna som finns däromkring. 

Nu ska jag gå sova som en stock hela natten så att den där lilla risken för att vi sover så här dags i morgon minimeras ännu mer. 

Vi hörs senare. 

Hasta luego. 

 

kommentarer

Kommentera

