Vad händer nu då?

Publicerat: 1 september, 2014 i Uncategorized

question mark

Ingen som vet, ingen som vet.

Bokstavligen alltså. 

Sköterskan på operationsplaneringen kunde konstatera att jag är planerad till en operation kl 13.15 men det fanns ingen notering om vilken dag jag ska vara där klockan 13.15 och opereras. Det gör ju hela grejen lite besvärlig, faktiskt. Nästa gång just den läkaren är här och opererar är den 17 september och den dagen är fullbokad. Tiden 13.15 är dessutom bokad med någon annan så det kan inte vara då han tänkt sig skära lite i min hand. Hon dubbelkollade och letade men kunde inte hitta mig någonstans. Av någon anledning tas man bort från remissrullorna då man går från väntande till planerad och det gjorde att hon inte kunde gå den vägen och kolla vad som hänt utan måste läsa igenom alla namnen på de inbokade operationerna för att hitta rätt. Fast den här gången hittade hon inte rätt. 

Hon la upp mitt ärende på bevakning och lovade att boka in mig på första bästa avbokning. Det kan bli den 17:e och det kan bli efter min semester. Läkaren är bara där varannan vecka och då på olika dagar, så hon kunde inte ge närmare besked än så. Det säger sig förresten självt att hon idag inte vet när folk avbokar. Jag har bara att ha is i magen och får väl ringa igen själv om någon vecka eller så ifall jag inte hört något innan dess. Jag hoppas ju självklart på att få en tid den 17 , även om det innebär att jag missar konferensen vi ska på med jobbet. Den vill jag gärna åka på. Ändå är det bättre att jag inte har två veckors semester och sedan sex veckors sjukskrivning utan istället vara på resa i två veckor i mina sex veckors sjukskrivning. Håll tummarna för att det blir den 17, tack. 

kommentarer
  1. Yvonne skriver:

    Vilket strul! Hoppas det blir den 17:e nu då, så du får det gjort!

Kommentera

