Jag vill…

Publicerat: 25 augusti, 2014 i Uncategorized

school books

… lära mig något. Jag vet inte riktigt vad ännu och jag har ingen aning om vad jag ska använda det till, men det var länge sedan jag tog mig tid att verkligen fördjupa mig i något och jag saknar det. Att ha något att gnugga geniknölarna runt. Behöva lägga lite ansträngning på. Något utöver det vardagliga tragglet som alltid finns där, mer eller mindre energikrävande. Frågan är om jag ska göra det på egen hand eller om jag ska hitta en mer organiserad form?

Tidigare i år funderade jag på att gå en kurs i pedagogik eller kommunikation på MdH, men det la jag på is när det blev tal om operation och jag inte skulle kunna använda min hand för att skriva ordentligt på ett tag. Jag är fortfarande intresserad av både de kurserna, men tror att jag tar det nästa år istället. Förhoppningsvis blir det ett mindre avbrutet yrkesår och jag kan troligen få tillstånd att kombinera mitt schema runt kursschemat då jag får användning av både pedagogik och kommunikation i mitt arbete. Just nu vill jag dock lära mig något för min egen skull. För skojs skull. Frågan är bara vad…?

Efter att ha googlat lite på vad som finns här omkring hittade jag detta; http://www.abf.se/Distrikt-och-avdelningar/ABF-Vastmanland/ABF-Vasteras/Kurser-och-studiecirklar/Sprak/Prova-pa-Spanska-for-nyborjaren/ 

Jag kan ju några ord men absolut inte tillräckligt för att påstå att jag kan spanska. Det vore dock ganska kul att lära sig, tror jag. Det är ju en av de saker jag ångrar från då jag var barn. Att jag inte passade på att lära mig spanska, menar jag. Nog avskydde jag morsans gubbe, men jag önskar ändå att jag varit smart nog att utnyttja det han förde med sig till hemmet. Jag hade ju inte behövt tycka om fanskapet för att lära mig prata ett annat språk. Men jag var ung och dum, vilket straffar sig nu. Eller ja, straffar och straffar, det gör det förstås inte. Det hade dock varit trevligt att kunna ett tredje språk ordentligt och nu när jag lite oväntat är på väg till Spanien för tredje gången på ett år känns det som att jag ju kunnat ha mycket nytta av just detta språk. 

Jag ska fundera lite till och sedan se vad jag fastnar för. Det är mycket möjligt att jag kan några fler ord i det spanska språket innan årsskiftet, men det kan lika gärna handla om något annat. Historia är ju alltid kul. Inte nödvändigtvis kungar och drottningar men genom dem lär man sig ju även om vanligt folk och hur de hade det. En fotokurs vore ju definitivt roligt att gå. Jag anmälde mig till en för ungefär två år sedan men de verkar inte ha fått ihop tillräckligt med folk, så det blev inget av det. Nå. Vi får se vad det blir. Innan dess ska jag dock fortsätta slösurfa och se vad jag hittar att förkovra mig i. Jag hittar alltid något intressant.

Kommentera

