Hög surkart

Publicerat: 15 juli, 2014 i Uncategorized

swollen feet

Mina fötter gillar verkligen inte värme. Visserligen har det inte varit speciellt varmt de senaste två dagarna, men det är kvalmigt och jag lider nog av sviterna från förra veckans vidriga värmebölja.För lider gör jag. Nu låter det väl mer dramatiskt än vad det är, ändå är det helt sant. Tänk er att promenera omkring på vattenmeloner som är lika spända om en blåsa av den art man får vid ett skavsår. Det känns som om de kommer att spricka när som helst. Jag vill helt ärligt inte uppleva det, så jag har fötterna i högläge och dricker citronvatten tills det känns som att det kommer att rinna ur öronen på mig. Jag vet helt ärligt inte om citronen verkligen är vätskedrivande och om denna procedur kommer att göra nytta, men springer på toaletten gör jag allt. Vilket förresten inte är jätteskönt när det innebär att jag måste förflytta mig på de där spända vattenskinnen till fötter jag har. 

Nåja. Stödstrumpor står på inköpslistan, ett besök hos familjeläkaren för att få vätskedrivande utskrivet kan möjligen stå på to-do-listan och jag kommer att fortsätta att dricka citronvatten och hålla fötter – och huvud – högt så länge de där satans apostlahovarna ser ut som om de tävlar i att testa elasticiteten i mitt skinn. För att vara en rulta har jag vanligtvis ganska smäckra anklar. Jag saknar dem. 

kommentarer
  1. lillahon skriver:

    Ett tips jag läst någonstans är att koka persiljevatten. Koka upp ett par liter vatten och lägg i en knippe persilja. Låt det dra i 5-10 minuter. Ta bort persiljan, ställ in i kylskåp. När vattnet är svalt kan du dricka det. Drick ett glas morgon, middag och kväll. Du kommer märka effekt. Persiljevattnet är vätskedrivande och du kommer märka hur du släpper vätska. Med det kommer kroppen också rensa ut gifter..

    Kanske funkar? Värt att testa kanske? 🙂

  2. Just Sayin' skriver:

    Å fan, såg inte skönt ut någonstans 😦

Kommentera

