Lika men ändå olika

Publicerat: 3 juli, 2014 i Uncategorized

IMG_2537

Idag kom Teskedsgummans och Långa Farbrorns två yngsta troll hit och gjorde kort. Jag har lovat dem att göra kort med dem ett tag nu, men det var inte förrän idag som det passade för oss alla. Minstingen gjorde ett födelsedagskort till en flicka vars kalas han ska gå på söndag och nästminstingen gjorde ett fint kort till sin mammas kusin, som kommer på besök med sin familj i helgen. Det var riktigt roligt att se hur entusiastiska de var och hur ögonen glittrade när de såg alla prylar de knappt visste vad det var men som nog ändå kunde hamna på fram- eller sidan av ett kort. De klippte, klistrade och knåpade på tills de hade varsitt jättefint kort. De var nöjda, alltså var jag också nöjd.

IMG_2541

IMG_2543

När grabbarna pysslat färdigt och vi tryckt i dem några korvar med bröd återlämnade jag dem till deras föräldrar och åkte sedan hem och kände att jag också ville göra kort. Visserligen satt jag och pysslade i rätt många timmar för bara någon dag sedan men vad gör väl det? Jag har semester och att göra kort gör mig väldigt avslappnad. Alltså plockade jag fram allt igen och satte mig sedan ner för att göra ett väldigt speciellt kort. Ett som ska överlämnas på lördag. 

IMG_2540

IMG_2542

Farmor tycker om (jag vägrar tänka på henne som borta, alltså är det nutid som gäller) söta kort. Blommor, fjärilar och tjejiga färger. Därför gjorde jag ett sådant kort till henne. Blommor, fjärilar och bling på rosa papper. Precis som hon tycker om. Det är svårt att tänka sig att hon varit borta i två år nu. Det är tomt utan henne. Ändå pratar jag med henne fortfarande. Hon skrattar åt mig och tycker att jag är lite galen, men vad gör väl det? Vet ni, det tog över ett och ett halvt år innan jag kunde gå förbi hennes port utan att det kändes som att hjärtat skulle sprängas av sorg. Numera ler jag och minns alla gånger jag svängde in där för att tillbringa några timmar med henne, hörde hennes skratt och skrattade åt hennes knasiga idéer. Åh, så jag saknar henne. 

IMG_2539

När jag klippte pappret som jag använde som bas till kortet fick jag ett infall om att jag skulle göra ett kort till av samma papper. Ett kort som var så oerhört annorlunda det första jag skulle göra. Det var lite av en utmaning då baspappret hade en blomranka runt hela sidan, men jag tycker nog att jag fick till det ganska bra. Med lite fantasi och en jäkla massor papper och cut-outs i mörkare toner blev det blommiga inte alls lika framträdande som det är på kortet med blommor och fjärilar. Det är lite roligt att sitta med två kort som har samma utgångsläge och sedan göra dem helt olika varandra. Vad tycks?

kommentarer
  1. Yvonne skriver:

    Snyggt! Du är grymt bra på det där.

Kommentera

