Ny tradition

Publicerat: 29 juni, 2014 i Uncategorized

Kontrakt slottsbesök

 

Förra året var jag och Vikingen på Västerås slott på min födelsedag. I år var vi på Örebro slott. Idag kommenterade jag att jag nog skulle vilja inför det som tradition. Att besöka slott på min födelsedag, alltså. Nästa år ska vi tydligen vara på Uppsala slott. Ja, under förutsättning att de har öppet för allmänheten. Det är ju inte speciellt stor mening med att gå runt byggnaden några varv och sedan åka hem igen, menar jag. Det har jag dessutom gjort förr. 

Vikingen har varit ute på galej (läs; samling på kvarterskrog och sedan en fotbollsmatch på Swedbank Park) medan jag sov mig igenom dagen. Så firar vi vår årsdag, vi. Mycket romantiskt och gulligt, eller hur? Nu gör det inte mig något att vi inte firar, men jag blev ändå glad då han valde att komma hem så att vi kunde äta ihop. Det var då jag nämnde att jag vill införa den där traditionen om slottsbesök och Kort i Rocken, som återigen lyckades pricka in att följa med honom hem då vi skulle äta (utan att någon av dem visste att jag höll på med maten) tyckte det var en ypperlig idé. Vikingen tyckte att hon och jag kunde åka då, men på något vis lyckades vi snurra till hans stackars hjärna så att han frivilligt skrev ett kontrakt om nästa års födelsedag. I like it!

 

Kommentera

