Nog känner han mig, allt…

Publicerat: 23 juni, 2014 i Uncategorized

Örebro slott

Jag fyller år på onsdag. Det är inget speciellt särskilt med den dagen, jag fyllde ju jämnt förra året och firade det med fest och glam och känner att det nog räckte för i alla fall ett gäng år framöver. Men… det är ju ändå trevligt med presenter och jag skämdes inte ett dugg över att använda min stundande födelsedag för att få snälla vänner att komma över med kryddväxter till mig. Jag ska förresten lägga upp bilder på balkongen i dagarna, jag har bara glömt av det när jag jobbat och sedan haft fullt upp. Som sagt, ibland är födelsedagar bra att använda som ett medel för att nå ett mål och presenter är alltid oerhört trevligt att få. 

Förra året gick jag och Vikingen på en (särdeles urtråkig) utställning på Västerås slott och åt sedan lunch ihop innan han skyndade iväg till jobbet. I år bestämde han sig för att överträffa den dagen med råge och har således bokat tågbiljetter till Örebro. Vi ska gå på en guidad tur i den gamla Vasaborgen som står mitt i ån som rinner genom stadens centrum, äta lunch och sedan promenera runt i Wadköpings friluftsmuseum som ligger en kort promenad från slottet. Håll tummarna för att det inte spöregnar, tack.

Vad säger ni? Har han träffat rätt eller har han träffat rätt? Jag kan tänka mig hur mina ögon måste ha glittrat när han talade om för mig vad vi ska göra på min födelsedag. Lite som att tända en ficklampa bakom diamanter. Han såg rätt nöjd ut över att ha kommit på en sådan bra present. Det är ok. Han får vara nöjd. Jag är tämligen säker på att jag kommer att vara minst lika nöjd då vi kliver av tåget här hemma i stan på onsdag kväll. Då är det ok att han pöser lite just nu. Konstigt förresten hur mycket mer tålamod jag har med sådant när jag själv känner mig nöjd. 😉

 

kommentarer
  1. Yvonne skriver:

    😀 Där fick han till det. Och glittrade ögonen av att bara höra om dagen kommer de väl att lysa upp hela den där borgen! Håller tummarna för regnfritt och mysigt. Så får vi se fina bilder sen.

    • ~Sol~ skriver:

      Det är troligt att eventuella kvarvarande sedan förr skulle bli förundrade över hur ljust det plötsligt blivit där, ja. 😀
      Det blir bilder oavsett väder. 🙂

  2. iashemlis skriver:

    Han kan dig den mannen. 🙂

  3. Purple skriver:

    Jag tror ni kommer ha en toppen dag! Grattis i förskott!

Kommentera

