Check

Publicerat: 3 juni, 2014 i Uncategorized

check

Läkaren ringde förstås inte i morse. Inte ens i förmiddags. Nej, nej, varför ringa då? Han kunde ju inte veta att jag klivit upp redan kl åtta för att vara vaken när han fick några minuter över att ringa till mig. Hur skulle han det, liksom? Alltså gick förmiddagen väldigt långsamt. Ni vet hur det är när man väntar på något? Nå, han ringde i alla fall, om än på tidig eftermiddag. Några minuters samtal om den hand jag opererade i april övergick sedan i några minuters samtal om den hand som ska opereras i höst. Min förhoppning var att få göra det antingen i oktober eller i januari, men det föll på att han måste ge mig en operationstid inom vårdgarantin. Vi kom därför överens om att han skulle lägga över det till operationsplaneringen med en notering om att slutet av september vore att föredra. Håll tummarna för att det går igenom. Skönt ändå att veta vad jag har framför mig. Check.

Mitt första arbetspass på två månader är till ända. Det gick skitbra! Nu hade jag en väldans tur som hade mitt första pass på en dag då det borde – till och med förväntades – gå på räls, men ändå. Att det borde eller förväntas innebär inte att det nödvändigtvis blir så. Om det är något vi lärt oss inom vårt jobb så är det att inget någonsin kan räknas med. Man tar det som det kommer och gör det på ett jäkligt proffsigt sätt. Så enkelt är det. Hur som helst, för att återgå till dagens pass. Det var så att säga som att komma hem. Jag är lite rostig på rutinerna och eftersom vi flyttade till nya lokaler strax innan jag blev sjukskriven finns det rutiner jag ännu inte lärt mig. Jag utgör dessutom en rolig syn när jag letar efter allt. Jag har ingen som helst aning om vart de valt att placera saker. *haha* Men, men, första passet är klart, handen funkar som den ska och jag ska göra nästa pass redan i morgon bitti. Det blir bra, det här. Check. 

 

kommentarer
  1. Just Sayin' skriver:

    Check, check 🙂

  2. Yvonne skriver:

    Toppen! Håller tummarna inför september då 🙂

Kommentera

