Vi tar det lugnt

Publicerat: 25 maj, 2014 i Uncategorized

IMG_1118

Kan man bli nöjdare?

Igår var vi ute och roade oss på den walesiska baren som ligger här i området. Croeso Inn heter den, ifall någon undrar. Namnet har inget med Robinson Croeso att göra utan uttalas cryscha (typ) och är det walesiska ordet för välkommen. Igår kväll var det liveuppträdande av en tjej som heter Chloe Leigh. Hon delar upp det hela i tre delar och kör först som en ‘vanlig’ sångerska, går sedan och byter om och kör en hel Cher-tribut innan hon återigen går och byter om och kör lite önskningar och egna favoritlåtar. Det blev en fantastiskt trevlig kväll och återigen var Vikingen upp och dansade. 

Det var faktiskt ganska charmigt. Chloe uppmanade alla att komma och dansa med henne och visade stegen men ingen nappade på betet. Jag såg hur Vikingen satt och debatterade med sig själv och rätt vad det var sa han lågt; ”hur svårt kan det vara?” och med lite uppmuntran från mig stod hans snart där och shakade loss med henne. Jag tänker inte påstå att hans steg påminde om hennes, men båda hade nog precis lika roligt som alla andra där på baren. Skratten och applåderna haglade och jag hade turen att lyckas fånga det hela med kameran. Själv tog jag en svängom med ägaren till Mumbai Blue innan det var dags att styra stegen hemåt. Ja, inte innan han förhört sig om Vikingens åsikt om att han dansade med mig förstås, eftersom ; ”You´re husband won´t be jealous right? He´s bigger than me!”

SAM_5368

Chloe/Cher in action.

Kvällen blev ganska sen och därför tog vi lite sovmorgon i morse. Här nere verkar vi vara mer som pensionärer annars. Jag är trött som fasen på kvällarna (vilket säkert beror på att jag inte sover speciellt bra på nätterna) och sedan har det blivit så att vi suttit vid frukostbordet runt nio på morgonen. En ganska skön och lagom lunk. Idag blev det som sagt någon timme senare och sedan valde vi att hålla oss hemmavid, så till vida att vi inte äventyrat oss längre bort än att vi tog en längre promenad i närområdet. Vi hittade ett Via Park, denna med nummer 3, vilket är ett enormt komplex med barer, restauranger, snabbköp och allt vad de nu har. Det känns som att det kan bli ytterligare ett besök där innan vi åker hem igen. 

Efter promenaden var det gudomligt att slänga sig i poolen. Tack och lov finns det en skön vind här som tar bort en del av upplevelsen av hettan, men det är ändå jäkligt varmt. Jag tror att det är därför jag känner mig så trött. Värme är inte min vän. Vikingen är mindre glad över vinden och de moln som faktiskt varit under vår semester, men för mig är de vad som fått mig att fixa detta. Missförstå mig rätt, det är fantastiskt här och jag älskar varje sekund av det, men det går inte att förneka att jag inte är gjord för värme. För någon kväll sedan gick folk klädda i tröjor mot vad de ansåg vara en kylig vind och Vikingen valde att ta en skjorta över linnet, men själv satt jag och njöt så att det nästan kändes skamligt. 

IMG_1123

Nu ska vi strax iväg och äta middag. Ikväll har vi tänkt äta tapas. Håll tummarna för att stället vi hittade förra gången är kvar. Det såg lite tillbommat ut när vi åkte förbi där här om dagen, men det kan bero på att de öppnar klockan fem. Det är väldigt vanligt här nere, att ställen antingen har öppet på förmiddagen, stängt några timmar och sedan öppet från klockan fem och ett gäng timmar framåt eller att de helt enkelt öppnar vid fem och har öppet till åtta, nio, tio eller till och med senare. Med tanke på hur hett det är här mitt på dagen så förstår jag dem. Men, men, mat står på agendan. Can´t keep it waiting…

Kommentera

