Marknadsfynd

Publicerat: 24 maj, 2014 i Uncategorized

IMG_1095

 

Nu är det ju inte marknaden på Rocklunda jag syftar på utan den vanliga lördagsmarknaden på Avenida Nicolas de Bussi som avses. Den är nog inte mycket mindre än vårmarknaden i Västerås men sker som sagt varje lördag året om. Storleksmässigt kommer den på andra plats bland de återkommande marknaderna här omkring. Vi hade tre mål när vi begav oss iväg i förmiddags. Ödlor till köksväggen (så klart!), oliver (också så klart!) och en förhoppning om att hitta bh:ar i min storlek som inte kostar skjortan. Eller som gör det men som kanske fanns i lite andra färger än de i vitt, svart och beige (vad då hudton, jag är vitare än så!) som jag hittar annars. Grannen här nere hade tipsat om ett stånd där hennes väninnan säljer underkläder från England och det lät ju hoppingivande. 

Hon hade tyvärr bara upp till G-kupa och då var det bara att lämna utan att ha köpt något. Det gjorde dock inget. Innan vi hittade hennes stånd hade jag nämligen stannat vid ett underklädesstånd som ägdes av en spanska. Hon smattrade iväg i hundrasjuttio och såg förväntansfull ut. Que? Jag förklarade på stapplande spanska att jag tyvärr kan väldigt få ord på hennes språk men att jag har svårt att hitta min storlek och har hon möjligen någon sådan? Hon såg begrundande på mig i tre sekunder och innan jag hunnit reagera stod hon där mitt bland allt folk med ett stadigt grepp om mina bröst samtidigt som hon resolut och ganska högljutt utbrast ”Muy grande!”. 

IMG_1098

Nähä? Verkligen? Det hade jag ingen aaaaaning om. Och kan du vänligen släppa taget om pattarna nu, tack? Hon log brett och viftade in mig bakom stället med bh:ar. Där tog hon ner först den ena och sedan den andra snygga bh:n och visade att de skulle passa mig. Jag såg väl tvivlande ut men hon knäppte på mig den ena utanpå mitt linne och ta mig fan om den inte passade! Nu är det ju svårt att veta hur den håller upp behagen eftersom jag hade min gamla, urtvättade bh på under, men den kändes ändå ganska stadig. Hon ondgjorde sig förresten över den tråkiga färgen på mina bh:band. Jag förstod inte orden men andemeningen var tydlig. Jag ska ha färg. FÄRG. Inte något tråkigt grådaskigt skit. 

Nu har jag färg, kan jag lova. Turkos, röd, rosa x2, benvit och petrol. Jag kunde nämligen inte välja färg och när hon såg min tvekan misstolkade hon den och trodde att jag inte tänkte handla. Därför sänkte hon priset – som för övrigt redan var löjligt lågt – och erbjöd mig alla sex bh:ar för ynka 60 kr styck. Läste ni det? 60 kr styck! Jag fick sex stycken bh:ar i klatchiga färger för ynka 360 kr. Jag är fortfarande i chock. Helt galet! I Sverige får jag inte ens en bh för det priset. Det känns underbart. Och frustrerande. Varför kan inte vi också ha lägre priser och fler färger att välja mellan?

IMG_1106

Oliverna är supergoda och ödlorna jag köpte är jättefina. De kommer att passa bra där uppe på köksväggen. Jag försökte pruta men gubben som hade ståndet såg ut som att ögonen skulle ploppa ur hålorna på honom, så det slutade med att jag ändå betalade fullt pris. Det blev ändå inte speciellt dyrt. Men där fick jag för att jag följde rådet om att man alltid ska pruta. Pytsan heller! Förutom det vi skulle handla kom vi därifrån med två par solglasögon och ett skärp till Vikingen och två handdukar som hade mitt namn på. Alltså inte bokstavligt, men den ena hade solar längst nederkanten och ett mönster av en sol i mitten och den andra hade ödlor på samma ställen. Mina, alltså. *haha* 

Det blev en väldigt bra dag på marknaden och vi var båda väldigt nöjda med våra fynd. Promenaden hem var skön tills vi kommit halvvägs och därefter blev det en skärseld. Jag har nog aldrig varit så nära att kissa på mig i vuxen ålder som jag var när vi kom fram till det lilla centrumet här på området. Jag var så nödig att jag hade ont i magen efteråt. Det är inte helt lätt att dra ner shorts och trosor när man gör allt för att knipa igen men till slut gick det. Utan att jag skämde ut mig för all framtid. En cider på det, sen var det nästan glömt. 😀

kommentarer
  1. Just Sayin' skriver:

    Skulle gärna fynda ett gäng färgglada behåar, uttvättat är fult!

  2. Yvonne skriver:

    Vilka fynd!

  3. iashemlis skriver:

    Wow. Behåarna ser urläckra ut.

  4. Purple skriver:

    Haha kul med lite nya bh-ar!

Kommentera

