Att göra Vikingen oggig

Publicerat: 12 april, 2014 i Uncategorized

SAM_2468

Jag rekommenderar det inte. Han blir nämligen tvärsur. Pikar och muttrar. Tjurig deluxe och inte det minsta trevlig att umgås med.

Däremot var det ganska lätt att åstadkomma. Jag behövde bara vara mig själv. Han hade åkt till gymmet när jag klev upp i morse och då han kom tillbaka hade jag skrubbat duschväggen och kaklet vid duschen, duschat, klätt på mig (det var sista gången jag kränger på mig en bh utan hjälp innan handen läkt), rakat benen (det rekommenderar jag förresten inte heller att man gör med ‘fel’ hand) och höll som bäst på att dammsuga när han klev in genom dörren igen.

Nu visste han ju inte om allt det andra (vet nog inte om det förrän han läser det här) men att se mig stå brottas med dammsugaren var tillräckligt för att göra honom sur som ättika. Men faktiskt kan jag dammsuga med vänster hand också. Jag använde inte högra handen till något annat än att hålla emot lite och då menar jag gällande alla saker jag gjorde medan han var borta. Till och med då jag brottade mig in i min bh. Jag lovar! Samtidigt förstår jag att han blir sur. Jag kan bara inte hjälpa det. Jag fixar inte att inte göra saker. Jag tänker dock göra mitt allra bästa att vara en soffpotatis här hemma. Det är inte värt att reta upp Vikingen så där, helt i onödan. Istället ska jag göra de övningar läkaren skickat med, peka med hela handen om jag vill ha något gjort och se till att jag kommer ut en stund varje dag så att jag inte blir galen.

kommentarer
  1. Yvonne skriver:

    Men skärpning!

  2. Kipsan skriver:

    Just det; skärpning anbefalles!
    Lyssna på vad Vikingen säkert sa åt dig, han hade rätt i vartenda ord.

Kommentera

