Fånigt

Publicerat: 3 april, 2014 i Uncategorized

https://vonnes.files.wordpress.com/2014/04/0abf5-angest.jpg

 

Ursäkta att jag tjatar, men nu är det verkligen inte långt kvar tills det är dags att göra något åt de där besvären jag har i handen. Det är så otroligt skönt och faktiskt lite som ett antiklimax. Snart, snart och återigen snart men inte riktigt där ännu. Jag längtar. Jag kan nästan smaka sötman av att ha en annan sorts smärta. En som kommer sig av att de karvat i handen för att laga det som varit trasigt. Ett riktigt sår är en sak, den ständiga smärtan en annan. Den kan visserligen vara skarp och överjävlig, men jag vet ju att den är övergående och att det dessutom inte kommer att ta speciellt lång tid innan det hela är historia.

Det finns dock något som oroar mig angående det hela. Jag vet att jag skämtar och skrattar om det men det är egentligen något jag på fullaste allvar oroar mig över. Det låter otroligt fånigt när jag säger det, det är väl därför jag skojar om det så som jag gör. Det är en liten sak egentligen. Jag kommer inte att kunna sätta på mig bh:n utan hjälp. Det handlar alltså inte om att kunna klä på mig själv rent allmänt. Inte om att knäppa upp byxorna utan hjälp. Inte kunna skära min mat eller något annat mycket viktigare. Nej, jag är så förbannat löjlig att jag inte vill gå omkring utan bh och det finns gånger då Vikingen inte finns tillgänglig för att hjälpa mig.

Hör ni hur fjantig jag är? Jag ursäktar mig med att det inte alls (läs; helt och hållet) handlar om att att jag vill att mina attribut ska slänga fritt utan att det faktiskt är oerhört obehagligt att ha något så stort som ligger hud mot hud. Det blir förbenat svettigt och det händer tyvärr att jag får värmeutslag och ibland till och med självsprickor under brösten då det blivit så där varmt och svettigt. Och sen tycker jag förvisso att det är ytterst ocharmigt att ha dem fria att flänga omkring hur som helst. Speciellt som de liksom haft några för ingående samtal med den där elaka gravitationen.

Jag skojar tyvärr inte då jag säger att jag har ångest över detta. Det spelar ingen roll att jag rationellt förstår hur fånigt det hela är, jag mår sämre av tanken på att inte kunna ta på mig just det plagget mer än jag oroar mig över själva ingreppet och den efterföljande smärtan som kan bli. Vad fan? Det är ju något fel på mig!

kommentarer
  1. Purple skriver:

    Skönt att det snart är över
    Kram! !!!

Kommentera

