Flax!

Publicerat: 20 mars, 2014 i Uncategorized

Magica

Idag gick jag ifrån jobbet en stund för att uträtta ett ärende. Anledningen var enkel. Allt flyttbök vi hållit på med de senaste dagarna har gjort att mina händer aldrig släpper greppet och jag har således blivit påmind om dem hela tiden. Det har i sin tur påmint mig om att posten inte riktigt funkat som den ska på sistone. Senast i fredags fick Mini-Belse en faktura på ett uteblivet besök han inte fått någon kallelse till. Det är oerhört retsamt och med tanke på att jag i princip ser sjukhusets framsida från våra nya jobblokaler bestämde jag mig för att promenera över dit och höra med ortopedmottagningen om de skickat ut någon kallelse till mig under den senaste veckan.

Sagt och gjort. Jag klev in där och förklarade mitt ärende för receptionisten. Hon kollade om de har rätt adress och att alla siffror och jox stämmer, vilket de naturligtvis gör. När jag frågade om det är möjligt att få utskicket per sms också, som en extra försiktighetsåtgärd, skickade hon mig till tidsbeställningen som ligger tvärs över väntrummet och in en bit i korridoren där. Jag fick återigen genomgå proceduren om att förklara och dubbelkolla adressen och så vidare. Hon la in mitt mobilnummer igen, bara för att försäkra sig om att det verkligen fanns. Sen skickade hon mig till dörren intill eftersom hon inte har med utskicken att göra.

Innanför dörren intill satt personerna som jobbar med operationsplaneringen. Kvinnan där lyssnade noga när jag förklarade mitt ärende och gjorde sig sedan omaket att kontrollera mina uppgifter och sedan dubbelkolla dem. Att jag förklarade att receptionisten och kvinnan i tidsbeställningen redan kollat var inte viktigt, hon ville ändå checka av allt igen. Eftersom hon var väldigt trevlig kändes det dock som ett mindre aber att för tredje gången på åtta minuter gå igenom alla uppgifter och dubbelkolla adress, lägenhetsnummer och telefonnummer. Nu vet jag i alla fall med säkerhet att de har rätt uppgifter på mig. 

Just som hon frågade om det finns fler personer skrivna på adressen och som hade namnet på brevlådan uppdaterade hon min sida. Jag vet inte riktigt varför men det såg mest ut som en sådan där automatisk uppdatering man gör när man sitter vid datorn länge. Ni vet, man klickar lite mest för klickandets skull. Just den här gången var det en lyckträff! Hon såg förvånad på skärmen och jag lutade mig fram lite för att kunna se texten som plötsligt täckte skärmen. Hon log lite och frågade om jag ville ha min kallelse på sms och brevledes eller om jag skulle kunna tänka mig att ta en utskrift av den direkt. Mellan att hon dubbelkollat mina uppgifter och att hon klickade lite på måfå hade nämligen min kallelse ramlat in i systemet. YES!

Operationen blir den 10 april, om inget oförutsett händer. Om en månad kommer jag att ha varit opererad sedan tio dagar tillbaka och smärtan kommer troligen att antingen vara borta helt, komma i tillfälliga stötar eller i alla fall ha reducerats markant. Det känns underbart att veta. Mindre än en månad. 2o dagar. Snart. Väldigt snart med tanke på att jag haft ont så länge. Äntligen! Jag vill rikta ett stort tack till damerna som jobbar på ortopedkliniken. Deras noggrannhet resulterade i att jag var kvar lite längre och att de klickade på datorn så pass länge att min tid hann ramla ner i systemet. Det gjorde min dag!

kommentarer
  1. iashemlis skriver:

    Mitt i Prick man kan säga… Grattis. 🙂

  2. Yvonne skriver:

    Å vad bra!

Kommentera

