Bara att konstatera

Publicerat: 11 mars, 2014 i Uncategorized

tanter på stanBild av S. Langré

Jag var på stan idag. Innan jag åkte tog jag en dusch och skulle sedan välja kläder. Att det skulle bli jeans var givet, jag har nog inte ens någon annan sorts byxor. Jag tog fram ett linne och funderar sedan i en hel minut på vad jag skulle ha över. Jag vet inte ens varför. Mina ögon klängde nämligen på den tunna, svarta koftan jag nyligen hängt in efter att ha tömt tvättkorgen på ren tvätt. Visst kunde jag ha valt en snyggare topp eller till och med en huvtröja, men nej. Ögonen smetade sig fast på koftan. Valet av jacka var inte heller svårt. Det var för varmt för kappan (som jag verkligen älskar), så det blev en röd, lite längre softshell jacka jag fått utav Flugan på väggen när hennes viktminskningsresa orsakat den att bli för stor för henne. På fötterna hade jag ett par bekväma gympadojjor. Jag blåste visserligen håret men det var mest för att jag varit sjuk och inte hade så stor lust att gå ut med blött hår. Ögonskuggan på locken och mascaran på fransarna var mest för att jag skulle på dejt och inte ville att den unga, söta stackaren jag skulle möta skulle behöva fundera på om jag fortfarande kände mig dödssjuk eller, ännu värre, känna sig övertygad om att jag är det och oroa sig över att bli smittad. Helheten såg helt ok ut, men när jag gick förbi ett skyltfönster och jag såg min reflektion var det uppenbart;

Jag är en tant!

kommentarer

Kommentera

