Gaddad

Publicerat: 6 mars, 2014 i Uncategorized

tattoo 3Benet är vridet, tatueringen sitter mitt i sidan och går ner på mellan knät och knävecket. 

Idag passade det äntligen både mig och min tatuerande vän att träffas. Han med sin väska full av nålar, färg och små surrande apparater och jag med ett ben till förfogande och lite mat att bjuda på så att hans hand inte börjar darra av näringsbrist. Jag hade troligen inte gillat det och jag ser därför till att alltid bjuda på mat då han tillbringar timtal här med anledning av etsning av färg i huden. 

Jag bad om en sol som inte ser ut som en traditionell sol. Inte en helt lätt uppgift, speciellt som jag är väldigt petig gällande vad jag låter märka mig med permanent. En av anledningarna till att det tagit sådan tid innan det äntligen blivit av är att han fått rita om den några gånger. Första gången var det för att jag inte varit tydlig nog och andra gången för att det ändå inte riktigt var som jag ville ha den. Gissa om jag blev glad då jag såg den sista ritningen! Perfekt för mig. Nu har jag en eldig sol med en unik kärna som ståtar längst benet på mig. Den sitter exakt där jag tänkt mig och smyger mig upp och ner längst benet på mig. Jag är supernöjd! 😀

kommentarer
  1. Anna skriver:

    Snyggt! Men kan inte vara annat än en smula avis, Nulltj igår och så du idag. Jag vill också tatuera mig!
    Solen passar dig perfekt!

  2. Yvonne skriver:

    Jättefin! Passar dig.

  3. Just Sayin' skriver:

    Här kan man snacka om en passande gaddning :). Satt igår och sneglade på min arm, den ser tom ut runt de befintliga, lär nog bli lite mer lullull ;).

    • ~Sol~ skriver:

      Haha. Ja, men så har jag ju tjatat mig fram till något jag verkligen vill ha också. 😉
      Åh, du hittar nog något att fylla ut armen med. 😀

  4. annika skriver:

    Men så snygg, Yvonne!
    Är också sugen på att göra en till…..
    men väntar lite eftersom det ev,kanske,möjligen,förhoppningsvis osv kommer hända något radikalt i mitt liv inom ett år ( eller helst tidigare) som jag vill pränta in som en mistolpe, minne, påminnelse osv någonstans på kroppen.
    Hoppas jag snart får se tatueringen på riktigt:)
    Kram!

Kommentera

