Misstag

Publicerat: 3 mars, 2014 i Uncategorized

enough

 

När jag blev feberfri i torsdags och det fortsatte vara så på fredagen tog jag beslutet att jobba i helgen. Nog förstod jag att det skulle bli jobbigt och att min kropp skulle avsky mig sen, men faktum är att jag inte ville få någon karens. Jag har jobbat extra för att kunna lägga undan pengar till då jag blir sjukskriven för handleden och till semestern i maj, inte sjutton ville jag tappa ett par tusenlappar på att vara lite krasslig då. Nu är det måndag morgon och med facit i hand är det bara att erkänna att detta var ett misstag.

Jag förstod det redan igår, men då var klockan så mycket att jag inte hade mycket annat att göra än att pallra mig iväg till jobbet. Jag sätter inte mina kollegor i klistret på det viset, alltså jobbar jag natten. Jag blir däremot inte kvar en sekund längre än jag måste, vilket är nästan en timme innan jag egentligen slutar. Jag förvarnade kollegorna om detta redan då jag kom så att de kunde lägga upp morgonschemat utan min medverkan. Någon måtta får det vara på hur mycket jag tar ut mig själv. Så fort första personalen är på plats ställer jag siktet hemåt. Min sargade kropp behöver vila. Till de som undrar; Jag sjukanmäler mig och blir hemma i några dagar. Enough´s enough.

kommentarer
  1. annika skriver:

    Det gör du rätt i!
    Krya på dig nu, vännen. Kramar!

  2. Yvonne skriver:

    Krya på dig! Kram

  3. Purple skriver:

    Krya på dig! Kram Kram

  4. hraven skriver:

    Ta hand om dig nu. Krya på dig. Kram

Kommentera

