Mos på riktigt denna gång

Publicerat: 25 februari, 2014 i Uncategorized

sjuk mus

Jag frös i natt. Inte lite grann eller så där som man kan när man är väldigt trött, utan in i märgen och i många timmar. Jag sover vanligtvis med ett tunt sommartäcke och öppet fönster. Inte igår! Fönstret var stängt och sommartäcket kompletterades med inte mindre än två fleecefiltar. Ändå frös jag som fan. Efter två timmar klev jag upp och tog två ipren, satte på ett par strumpor och skakade mig till sömns. Det tog ändå flera timmar innan jag slutade frysa. Då började jag svettas istället. Återigen var det ingen måtta på eländet utan det rann floder om mig. Så där att jag ville slänga av mig både täcken och filtar. Men då frös jag istället. Fy fan vad vidrigt det var. 

I morse kollade jag tempen. 39.3°. Inte konstigt att jag mår som överkörd potatismos! Mini såg till att jag hade kallt vatten och allt annat jag möjligen kunde behöva innan han stack iväg på sin kurs. I efterhand kan jag önska att jag stannat kvar i sängen då. Jag hade ju allt jag behövde. Men nej. Min hjärna sa att jag troligen skulle må bättre efter en dusch, sedan tänkte jag ställa siktet på soffan så att jag i alla fall kunde dumglo på tv under dagen. Bid mistake!

Åh, duschen gick bra. Jag kände visserligen att jag var väldigt matt och då jag frös som sjutton igen var nog vattnet lite väl hett, i alla fall om jag ska utgå från hur röd jag blev i skinnet, men jag duschade klart och gick tillbaka till sovrummet där jag drog på mig sköna kläder som inte skaver det minsta när man ligger och slappar under en filt. Jag tog med mig mitt glas med vatten, mobilen och halstabletterna i första vändan och vände sedan tillbaka för att hämta fleecefiltarna. Tänk er; stapplade fram. Jag vet inte riktigt vad som hände då de sista jag minns just då är att det svartnade för ögonen precis när jag kommit ut i hallen. Det nästa jag upplever är en ganska svår smärta i pannan, sedan låg jag på golvet och sprattlade som en strandad val. Ummm?

Det visade sig att jag slagit pannan i byrån på vägen ner mot golvet. I alla fall säger märket jag har i pannan det, med tanke på att det fanns en inbuktning som passar ihop med kanten av byrån hellre än det jämna golvet. Ont gör det också. Som jag verkligen behövde mosa skallen på utsidan också, liksom. Och korkad som jag är blir den första rediga tanken efter att jag stupat att jag var glad över att ingen såg. Ummm…?

Nu ligger jag i soffan med huvudvärk både inuti och utanpå, känner mig matt, svettas och försöker få i mig vätska. Det går trögt, men det går. Just nu är alla pyttesteg en seger. Det finns säkert värre saker än detta. Kanske. 

kommentarer
  1. Yvonne skriver:

    Ligg still och vila nu!!!! Och håll koll så du inte dragit på dig hjärnskakning också! Envis var väl bara förordet eller … 😉 Krya på dig vännen. ❤

    • ~Sol~ skriver:

      Jag ligger still och vilar. Väntar dock med att sova ett tag till. Det värker rejält i pannan och jag väljer att inte utmana ödet. Och jo, envishet finns nog med i bilden. 😉
      Kram ❤

  2. Purple skriver:

    Stackare! Krya på dig!

Kommentera

