Man lär sig leva med det

Publicerat: 24 februari, 2014 i Uncategorized

Nicke vänersborg 2

Jag kunde tyvärr inte åka på bortamatchen mot Vänersborg igår. Jag önskar att jag hade kunnat det. Vilken stämning på läktare och vilket spel på isen! Jag såg det förstås på tv istället men det är inte riktigt samma sak. Första halvlek var jämn. Jämnare än jag hade önskat, faktiskt. Eftersom VSK´s fortsatta deltagande i slutspelet hängde på en skör tråd hade det varit skönt med en rejäl ledning från start. Turligt nog fixade siffrorna till sig i andra och spelet flöt som om de aldrig, någonsin spelat dåligt. Jag satt på helspänn i soffan och skrev uppdateringar på facebook som värsta sportnörden. Jag till och med skrek högt när Micke Olsson smackade in ett skitsnyggt mål bakom den där Virtanen. 

VSK tog sin andra i kvartsfinalerna. Segerglädjen var inte att missta sig på. Laget slängde sig i en svepande rörelse ner på isen och gled fram mot supporterklacken som en unison säl. Jag satt med ett stort leende klistrat mellan öronen och visste att Vikingen stod där på läktaren och skrek ut sin glädje. Exakt hur mycket han skrek och hur glad han var blev jag strax varse om. Tv-kamerorna hittade nämligen honom ganska snabbt. Han och ett litet gäng till stod nämligen längst fram. Av någon underlig anledning hade de valt att ta av sig jacka och tröjor. Mössor och haldsdukar satt på plats, i övrigt var de bara ner till byxlinningen. Tack och lov hade de en byxlinning, menar jag. 

Jag visste inte riktigt vad jag skulle känna när jag såg min sambo stå på läktaren och hoppa, blek och barbröstad. I en ishall. Kameramännen tyckte dock att de var roliga att filma så det fanns gott om intryck och tid att smälta dessa på. Efter en ganska kort stund landade jag på att det naturligtvis måste tas med humor. Något annat alternativ fanns egentligen inte. Jag berättade det som en rolig historia för mina kollegor när jag kom till jobbet en halvtimme efter den potentiellt traumatiska upplevelsen. De skakade på huvudet och förstod ingenting. Jag ryckte mest på axlarna och sa att grabbarna är VSK-are och således lite galna. Nåja, där trodde jag att historien skulle dö. Jag hade dock fel.

Det finns nämligen en lokaltidning som hade en fotograf på plats. Tro för all del inte att den största bilden var av det vinnande laget eller deras tränare. Nope. Istället är det en enorm bild av några barbröstade män som pryder det inslaget. På just den bilden syns inte Vikingen, men det kompenseras av att han är välrepresenterad när man går in på vlt.se och tittar på bilderna från matchen. Den ni ser ovan är bara en av bilderna han poserar på. Som sagt, de är lite galna och humor är det enda möjliga alternativet. 😉

kommentarer
  1. Yvonne skriver:

    Fullkomligt obegripligt för mig 😀 men kul. Han är en sann supporter den gode Vikingen!

    • ~Sol~ skriver:

      Jag tycker också att det är ganska kul. Idag var dessutom en annan bild med i lokalblaskan, denna gång syns Vikingen tydligt. Gissa om han är glad över det?!? 😉

  2. Purple skriver:

    😀 Man ska bjuda på sig själv!

Kommentera

