Tidsoptimist

Publicerat: 23 februari, 2014 i Uncategorized

IMG_6246Vill se den här utsikten igen. Snart. Nu. Igår. 

Jag minns den där dagen i december väl. Det var den 7 december 2013 och vi hade spenderat dagen hos Vikingens trevliga far och fina fru. God mat, väldigt bra sällskap i svärfar, hans fru, Vikingen syskon och deras familjer. Det hela var ett (väldigt) tidigt julfirande eftersom ett flertal av deltagarna skulle fira jul utomlands. Oavsett anledning så var det en väldigt kul dag.

Under dagen dubbelkollade vi med svärfar och svärmor (eller borde jag kalla henne bonussvärmor och Vikingens mammas man för bonussvärfar? Utökade familjer är fantastiska men de skapar lite problem när man ska skriva om dem) om vilka datum i maj vi kan låna huset i Spanien. 19-30 maj passade alla ypperligt. 11 dagar i solen när våren precis övergår till sommar. Inte kokande hett men ändå tillräckligt varmt i vattnet för att bada. Både jag och Vikingen är ganska nöjda med det arrangemanget. Därför bokade vi resan så snart vi kom hem den kvällen. Datumen var dubbelkollade, flyget går de datumen och vi hade råd. Resan blev alltså bokad och ‘klar’ den 7 december.

Vet ni hur långt det kan kännas mellan 7 december och 19 maj? Det är ju en hel evighet! I alla fall kändes det så då. Som att det aldrig blir dags. Att tiden var seg som sirap. Egentligen gick ju dagarna ganska fort där i december, men besök hos hRaven, jul och nyår och allt där i mellan, ändå kändes det som att maj låg så otroligt långt fram i tiden. Januari svischade också förbi utav bara farten. Plötsligt var det den femtonde och jag satt hemma hos min syster och firade hennes yngsta tjejs födelsedag. Hur hände det, liksom? Februari då? Vart har den månaden tagit vägen? Igår firade jag brorsans yngsta. Visserligen en dag för sent då de hade kalaset då, men ändå. Hon fyller ju i slutet av den korta månaden. Nu är det bara fyra dagar kvar av den här månaden och sedan är vi inne i mars. Vart tog tiden vägen?

Nästa månad är fylld av en hel massa roliga saker plus att det knappast kommer att vara händelselöst på jobbet. Med en flytt till nya lokaler på gång finns det att göra. Med andra ord kan man alltså misstänka att mars också kommer att kännas som en svisch. Jag hoppas att det blir så. Sedan är det ju bara april och halva maj kvar. April är oftast en kul månad. Det är födelsedagar, påsk och intressant väder. Hur fel kan det vara? Då återstår bara maj. Det kan jag fylla med jobb och några vändor till solariet så att min hud inte får en allt för stor chock då vi kliver ur bilen i Orihuela Costa. Någonstans under våren borde jag dessutom få en operationstid för handen. Då lär jag ha annat att tänka på än att räkna dagar till resan. Jodå, detta kan bli bra. Jag tror att tiden kan vara på min sida för en gångs skull.

kommentarer
  1. Purple skriver:

    Härligt med något att se fram emot!

Kommentera

