Irriterande

Publicerat: 6 februari, 2014 i Uncategorized

mailboxesDen övre var min brevlåda, den nedre är min brevlåda. Hur svårt kan det vara?!?

Idag ringde en sköterska som jobbar ihop med min familjeläkare. Tydligen strular posten fortfarande, trots att jag bor i samma trapphus och har brevlådan under den jag haft tidigare. De skickade nämligen ut brevet med svaret från fysiologen igår eller i förrgår och fick tillbaka det med posten idag. Hon ringde för att dubbelkolla adressen, vilken naturligtvis stämde. Posten har helt enkelt skickat tillbaka svaret istället för att dela ut det till mig. Jag förstår inte varför, sköterskan förstår inte varför och kvinnan på posten förstår inte heller varför. Det bara är.

Hon lovade att lägga brevet på lådan igen idag och om jag inte fått det i morgon ska jag gå upp dit så att jag får läsa eller få svaret uppläst på plats. Jag uppskattar att de hör av sig och att det finns alternativ, men ska det verkligen vara så här? Jävla post! Jag är så ofantligt trött på att de inte verkar klara av att läsa på brevlådorna i trapphuset. Eller som Vikingen sa idag;

”Det är lite lustigt att det är du som bor i samma trapphus som har problem med posten medan jag som bytt trapphus verkar få all min post.”

För mig verkar det ganska ologiskt att posten inte ska klara av att dela ut post till någon som bott i samma trapphus i elva år. Speciellt som jag ringt dem och påtalat detta problem både en och två gånger tidigare. Hur kan det vara så? Förbannade klåpare! Om brevet inte kommer i morgon tänker jag ringa ytterligare en gång och då tänker jag verkligen tala om vad jag tycker om att inte få min post som jag ska. Jag skiter högaktligen i om det är sorterarna, brevbäraren eller någon annan som inte fattar att jag har en annan brevlåda i samma trapp, de kommer att bli varse om att det ta mig fan är lag på att dela ut posten de gånger det är möjligt. 

Kommentera

