Bastukväll

Publicerat: 1 februari, 2014 i Uncategorized

bastukväll

Gissa om jag var trött igår. Jag kom hem strax före halv åtta, varvade ner i trekvart innan jag lyckades somna och klev sedan upp igen före klockan hunnit slå tolv. Jag hade dejt med en person som tagit på sig att hjälpa mig med Vikingens födelsedagspresent. Vad gör jag inte för den karl´n egentligen? Vikingen alltså, inte den jag hade dejt med. Han är visserligen ganska snygg och charmig men det är Vikingen som får mitt hjärta att banka lite extra. Förresten, att ha sett mig i det tillståndet jag var igår med bara dryga tre timmars sömn i bagaget var nog den charmiga jäkeln glad över att det är Vikingen som har mig. *haha*

Det var knappt värt att gå lägga mig en stund igen när dejten var över, så jag valde att vänta in Vikingen och sedan göra honom sällskap ner på stan. Om man inte ska sova när man är trött är det bäst att hålla sig sysselsatt så att kroppen inte hinner känna efter hur trött den är. Tycker jag, i alla fall. Exakt hur trött jag var blev dock bevisat på ett väldigt handfast sätt när jag tvingade in Vikingen på Konsum för att vi absolut skulle köpa köttfärs och sedan kom ut med ett femtontal varor men ingen köttfärs. Duh! Jodå, det har retats lite om det sedan dess. Det är ok. Jag har mycket annat att retas tillbaka om. *ler sött*

Jag slängde ihop en väldigt enkel middag och packade sedan en väska. Lillen och Lillan hade nämligen gjort upp med Vikingen om en bastukväll och jag hade verkligen inget emot de planerna. Det hade fallit pudersnö hela eftermiddagen och det fortsatte sedan att falla fin, lätt snö hela tiden vi var ute vid bastun. Jag minns så väl första gången vi vinterbastade där. Jag var övertygad om att de var helt galna. Komplett vansinniga. Bastun har ett litet förmak i vilken man kan byta om i, i övrigt är man utlämnad till däcket utanför verandan om man inte vill vistas i bastun hela tiden. Antingen 60-70° värme eller, som igår,  6° kyla. I badräkt/byxor. 

Nu har jag varit med några gånger och tro på fan att jag också gått och blivit galen. Inte nog med att det är förbannat skönt att ställa mig på däcket i bara baddräkt efter att ha suttit i bastun en stund utan av någon obskyr anledning slänger jag mig också i snön och rullar runt lite innan jag kliver upp igen. Say what?!? Har vansinnet legat latent inom mig eller är det de finska generna som lyckats bryta sig igenom den mur av kanadensiska gener med svenska influenser som hittills varit dominanta? Oavsett vad det beror på har jag starka funderingar på att söka för detta…

Kvällen blev precis så där lagom som jag behövde. I vanliga fall bastar vi i rätt många timmar men just igår valde värdparet att avbryta efter bara tre timmar och vi var således hemma igen ganska tidigt. En stund i soffan och sedan låg jag i sängen och drog timmarstockar innan klockan elva. Perfekt och precis vad jag behövde. Nu är jag fit for fight inför kvällspasset jag har på jobbet. Yay!

kommentarer
  1. Purple skriver:

    Bastu kvällen ser och låter som om den var mkt mysig!

  2. Just Sayin' skriver:

    Det är finnblodet i dig som fick blomma ut ordentligt :). Härligt att bada bastu och gå ut och svalka sig i sjön eller snön. Sååå skönt :).

Kommentera

