Dan före dan..

Publicerat: 28 januari, 2014 i Uncategorized

VSK 110 år

I morgon blir en fullspäckad dag men stora kontraster. Först ska jag ju jobba klart förstås, eventuellt behöver jag vara kvar 45 minuter extra, men det gör inget eftersom jag ska inte ska till neurofysiologkliniken förrän kl 8.30. Jag är lite nervös inför undersökningen. Inte undersökningen i sig utan mer resultatet av den. Jag har gått med värk och varit så tveksam inför att utreda det ordentligt eftersom jag inte kunde bestämma mig för om jag ville genomgå den här operationen och nu när jag bestämt mig oroar jag mig över att de ska tycka att mina besvär inte är tillräckligt allvarliga för att jag ska få någon operation.

Rimligen borde jag inte ha något att oroa mig över. Som jag sa har jag haft besvär sedan länge, ungefär tio år eller så, och de tre senaste åren har det eskalerat. Att jag har karpaltunnelsyndrom är inget att diskutera. Det är likadant ställt med det faktum att det jag har är av en allvarlig karaktär. Med andra ord är det bara min hjärna som tillsammans med mitt undermedvetna roar sig med att förstöra min annars så coola komposition. Kan någon vänligen stänga av min hjärna, tack!

Nåja. Undersökningen tar mellan 15 och 60 minuter under vilka de ska skicka in elektriska impulser i nerverna. Jag behöver personligen bara sitta där och vänta tills det hela är klart, sen får jag åka hem och sova en stund innan jag måste kliva upp och försöka göra det bästa av mitt av sömnbrist präglade anlete. Det vankas nämligen fest från tidig kväll i morgon! VSK fyller 110 år och alla som vill kan komma ner till Bankiren och fira. Det enda kravet är att man är medlem i VSK Sports, vilket man för endast 100 kr kan bli på plats, och att man betalar inträde på 50 kr. Det finns tack och lov möjlighet att äta där, vilket jag naturligtvis tänker göra. Finns inte en chans att jag tänker försöka hinna fixa någon mat hemma innan. Jag ska istället sova så länge som möjligt för att orka lyssna på intervjuerna med VSK-profiler, sjunga (ok, ok, göra ett gott försök utan att skrämma någon) och festa loss i ett hejdundrande firande av sportklubben. Kom dit, vettja! 

 

kommentarer
  1. Sol:s Viking skriver:

    Jag kommer 😆😆😆😆😆😈😈😈

Kommentera

