Jobbhelg

Publicerat: 25 januari, 2014 i Uncategorized

It is what it is

Det är mitt i helgen och jag har sovit bort större delen av dagen. Det var väldigt välbehövlig sömn. Jag lyckades inte somna igår eftermiddag, så det blev en väldigt lång natt till idag. Denna natt kommer att bli enklare. Skönt med tillräckligt med sömn i bagaget när jag ska cykla iväg till Gruvan igen om några timmar. 

Mat behöver jag inte heller bekymra mig om då Vikingen fixade i ordning dagens middag innan han åkte iväg till Uppsala med sina bandygrabbar. Jag valde verkligen en guldgruva när jag valde honom. Tack och lov valde han mig också, annars hade jag troligen fått höra hur någon annan lycklig kvinna berättade om vilken guldgruva han är. Nu blir han säkert mallig som fan men faktumet att jag aldrig, någonsin haft det och mått så här bra i ett förhållande kvarstår. Vi passar varandra som handen i handsken, ärtan i skidan och Victoria Silvstedt i bikini. Nog sjutton kan han ibland reta gallfeber på mig då han blir så där omåttligt och hårdnackat obstinat eller vägrar lyssna på mina briljanta idéer första gången jag lägger fram dem men troligen är inte jag heller enklast i världen att leva med så jag tar det hela med ro. Det är bra för oss att tycka olika. Det bidrar till en intressant tillvaro.

Nu kan det ju vara så att det känns så här bra för att vi knappt hinner träffas. Igår umgicks vi visserligen en stund på fm men sedan var han borta i både ett och flera ärenden innan jag själv gick och la mig för att försöka sova. Nu lyckades jag visserligen inte men under de timmar jag ändå försökte hann han återigen lämna hemmet för att tillbringa några timmar nere på Rocklunda. Vi möttes i dörren när jag sedan begav mig iväg till jobbet. I morse var han upp en snabbis när jag kom hem, precis lagom länge för att jag skulle hinna påpeka att jag föredrar att han ställer sina skor någon annanstans än precis framför dörren eftersom jag inte uppskattar att riskera att slå på näsan (det var ingen vacker räddning men jag höll mig på benen!) då jag kommer hem men orka umgås mer sen, liksom. Jag gav katterna mat, han gjorde sitt och sedan somnade jag som en stock. Jag tror att han somnade om rätt fort, han också. Han klev dock upp innan mig. Han sa hej då till mig där jag låg som en annan pascha i sovrummet och morgnade till mig mitt på blanka eftermiddagen. Han hinner inte hem innan jag åker ikväll, så nästa gång jag träffar honom är imorgon eftermiddag. Samboskapet är inte direkt så att det sliter på oss, om vi säger så. 

Om några timmar är jag på jobbet igen, med en hel massa nattimmar att fylla. Jag har lite att fundera på gällande Vikingens födelsedagspresent, så jag lär ju inte vara sysslolös ens om jag får slut på faktiskt arbetsuppgifter (bortsett från att se efter barnen förstås) att fylla tiden med. Jag vet vad jag skulle vilja ge honom men det är ganska beroende på andra personer. Det är anledningen till funderingarna. Logistik, logistik och ännu mer logistik. Nåja, det löser sig. Ha en bra fortsättning på lördagen, kära ni. 

kommentarer
  1. Purple skriver:

    Tycker ni verkar ha det fint ihop!

    • ~Sol~ skriver:

      Det har vi. Det är väl egentligen bara så att vi haft mycket som gjort att vi går om varandra just nu.
      Minns du att du varnade mig om honom? Att jag skulle ta det väääldigt lugnt och verkligen tänka mig för? 😉

Kommentera

