Så lite som möjligt

Publicerat: 7 januari, 2014 i Uncategorized

tv remote control

Som ni kanske förstår från mitt förra inlägg blev det inte mycket sömn i natt. Faktum är att jag inte fick en enda blund förrän någon gång efter klockan sex. Egentligen känns det inte som att jag sovit alls men Vikingen berättade att jag blundat och andats väldigt tungt där jag satt i soffan när han gick upp på toa vid sju i morse. Det blev tyvärr ingen långvarig sömn, även om jag varit glad över varje minut oavsett hur obekväm den än råkat vara. 

Idag gör jag verkligen inte många knop. Om inte sömnbristen räcker så anger jag den oerhörda smärt som sprider sig i bröstkorgen var gång jag rör mig, en smärta som kommer sig av de mångtaliga och kraftiga hostattacker som får min kropp att rista av konvulsioner. Om inte det skulle kännas tillräckligt kan jag inflika att halsen känns sönderriven och att jag dessutom lidit kraftigt av hälsporren den senaste veckan och mina händer är inte alls som de ska. Visserligen borde jag vara van vid sockerdrickan och de tusen nålarna upphöjt i hundra men faktum är att jag troligen aldrig vänjer mig. Det gör lika förbannat ont varje gång. 

Någonstans på vägen bestämde jag mig för att hålla mig vaken idag för att kanske kunna sova i natt. Tanken är god men frågan är om det verkligen går att genomföra. Att ligga ner och slappna av är som att bjuda upp hostan till dans. Det är inte lika lätt att sitta och hosta i sängen som det är i soffan, vilket är synd på många vis. Av någon anledning har jag mycket lättare att sova i sängen trots hosta men Vikingen jobbar den här veckan och jag kan inte med gott samvete sitta uppallrad bredvid honom och hacka mig igenom natten, alltså finns det risk för ytterligare en natt på soffan. Vi får se. 

På min agenda står tre saker. Fyra om man räknar med sömn senare ikväll. De tre sakerna är att tömma diskmaskinen (någon nytta måste jag väl ändå göra här hemma?), ta fram mat ur frysen och äta den (räknas som en sak) och duscha. Duschen har i sin tur tre syften. Att duscha får mig att lukta godare, må bättre med mig själv och hjälper till att öppna andningsvägarna lite. Win-win-win-situation. I övrigt tänker jag ägna mig åt något så improduktivt som att slöglo på tv och eventuellt läsa någon dravelbok. Det är ungefär vad jag mäktar med. Hoppas ni får en bättre dag än jag har. 

kommentarer
  1. Purple skriver:

    Stor stor krya på dig kram!!!!

Kommentera

