Uppskattad present

Publicerat: 4 januari, 2014 i Uncategorized

Present

Idag fick jag ett paket i lådan. Jo, det kom till rätt adressat trots att mitt efternamn var felstavat. Nu tror jag visserligen inte att mitt samtal till Postens kundtjänst burit frukt så fort, utan det nog  handlade helt enkelt om att brevbäraren läste och förstod att det faktiskt handlade om en enkel felstavning. Jag blev lite fundersam på det där paketet. Mitt namn vara felstavat, men det är det allt som oftast. Jag räknar sällan med att ens mina nära vänner stavar det rätt. Det ‘låter’ liksom fel och därför dubblar många fel bokstav.

Jag hade en aning om vart presenten kom ifrån men det visade sig vara helt åt helskotta. Det var inte nulltj, Lillstölla och Lill-IT som skickat det när de träffades i Götet för några veckor sedan. Istället var det den snälla hRaven som bestämt sig för att skicka en julklapp till mig trots att ingen av oss egentligen firar jul. De många helgdagarna gjorde dock att paketet inte kom fram förrän idag, men det gör verkligen ingenting. Jag njuter lika mycket av chokladen nu som jag hade gjort då. Teet har jag inte provat ännu, men i morgon kommer jag verkligen att prova chokladteet som landade i lådan i samma stora kuvert som chokladasken. 

Tack snälla hRaven.

kommentarer
  1. hraven skriver:

    Varsågod. Du förtjänar varenda stund av njutning. Hoppas teet smakar som utlovat. Kram.

    • ~Sol~ skriver:

      Tack snälla du. Teet var verkligen supergott och jag kände mig som en pascha när jag satt och njöt av det. Choklad i teet, minsann. 😀
      Kram

  2. Ullrika skriver:

    Vilken fin klapp! Jag får så dåligt samvete över att jag inte skickar såna omtänksamma små presenter eller ens julkort men… jag är så kass på att få tid till nåt annat än vardagen eller att göra typ ingenting… Men jag blev så glad för ditt julkort!! TACK för att du är en så fin vän!!

    • ~Sol~ skriver:

      Jag skickar gärna små uppmuntrande kort eller presenter. Det lyser upp både min och mottagarens dag. 🙂 Jag skickade inga julkort denna julen utan skänkte summan för portot till UNICEF. Jag kommer dock att fortsätta skicka kort lite hipp som happ under året, precis som vanligt. Tack själv, fina ullisar. ♡

Kommentera

