Idag är ingen vanlig dag

Publicerat: 4 januari, 2014 i Uncategorized

Troll usEn present från min kära kusin. Jag älskar hur hon fått med mitt och Vikingens halsband, kameran, vikingahjälmen och supportersjalen, som för övrigt är ett riktigt mönster och står för att supportrarna är den tolfte spelaren. 

… För idag är dagen då min kusin och hennes man kom och hälsade på oss för första gången någonsin. De hade ett ärende till en stad öster om oss och passade på att svänga förbi här och fika, umgås och sedan äta middag med oss innan de återigen styrde bilen mot sin egen stad. Det var ett mycket trevligt inslag i den här helgen och jag kan återigen konstatera att jag gillar dem oerhört mycket. Det gör Vikingen också, det märks på hur glad han också var över att de kom förbi. 

Det är lite fascinerande att se Vikingen och Finland (kusinens man) kommunicera. De är precis lika passionerade angående sina intressen och pratar på som själva fan om dem som om alla andra vore lika intresserade. Ibland pratade de liksom om varandra. Deras intressen kan inte skilja sig mer från varandra, ändå är det som att själva passionen i deras intresse binder dem samman på något vis. De förstår varandra väldigt väl och verkar ha roligt när de pratar, även om de allt som oftast pratar om olika saker. 

Jag och kusinen har lika lätt att prata som vi har att skriva. Orden flödar och vi tycker väldigt lika om mycket. Vi jämför erfarenheter och fyller i luckor där vi missat något i vår gemensamma bakgrund. Eller nja, jag fyller i vad jag har varit med om och hon fyller i vad hon och släkten gjort. På grund av olika omständigheter har hon mer kontakt med dem än vad jag har, vilket inte alls är svårt då min egen kontakt med dem varit obefintlig. Det värmer gott inombords att sitta ner och prata med kusinen. Inte för att vi i mångt och mycket är löjligt lika utan för att hon är en genuint vänlig, trevlig och intressant person som tar sig tid att lyssna och se personen hon pratar med. 

När kusinen och Finland åkt vidare för att inte komma hem mitt i natten blev Vikingen godissugen. Då jag kände att jag behövde lite frisk luft övertalade jag honom att gå de få extrameterna vi har till en lite större godisbutik hellre än att gå ner till kvartersbutiken som ligger två minuter bort. Det var skönt att komma ut en stund och när vi handlat godis bestämde vi oss för att ta en sväng förbi Långa Farbrorn och Teskedsgumman. Vi ville krama om dem lite. De fina människorna har haft många svårigheter att ta sig igenom på sistone och även om vi inte kan göra något för att underlätta så kan vi i alla fall ge dem en extra kram ibland. 

Nu sitter vi och slappar i soffan medan vi slötittar på First Blood och trycker i oss godis. Urk. Jag vill nog inte ens ha godis, ändå för sig handen ner mot påsen och för godiset till munnen som om mitt liv hängde på det. Urk och dubbelurk. Tur att jag inte ens försöker mig på att ha någon som helst form av karaktär och självdisciplin. Jag har visserligen inte ätit speciellt mycket godis under julhelgen och jag köpte inte speciellt mycket godis idag, men ändå. Jag ska lägga bort godispåsen och avnjuta ett glas vin istället. 

kommentarer
  1. Yvonne skriver:

    Jättetrevligt! Att träffa er igen, och dessutom se hur ni bor. Fint hem som speglar er båda! Och god mat, för att inte tala om det där fluffet alltså och brödet … En mycket trevlig eftermiddag. Glad att jag fick den idén och att den gick att genomföra! Kram ❤

  2. Purple skriver:

    Mysigt! Och vilken fin bild!!!

Kommentera

