Sammanträffande

Publicerat: 2 januari, 2014 i Uncategorized

luke and zeb macahan

 

Handen på hjärtat, hur ofta ser ni Bruce Boxleitner i något nu för tiden?

Igår kväll pratade Vikingen och jag om honom när vi väntade på bussen som skulle transportera oss till hans Fd Fru och Bilfantastens hus så att vi kunde fira nyår ihop.Det hela började med att vi nämnde Kampen om Colorado, där han inte är med, och sedan övergick samtalet till Bröderna Cartwright och familjen Macahan. Han fick ganska mycket uppmärksamhet eftersom jag fortfarande, efter alla dessa år, irriterar mig på att de bytte namn på hans rollfigur mellan första och andra avsnittet. Jag fattar inte att andra inte märkt det och trodde ett tag att jag blivit tokig. Därför kollade jag på första och andra avsnittet igen, bara för att dubbelkolla och jodå. I det allra första avsnittet heter han Seth, men i prologen som inleder det andra avsnittet och sedan i resten av serien heter han Luke. Ingen förklaring ges och ingen verkar ha uppmärksammat detta lilla namnbyte. Utom jag, som det istället irriterat sedan jag var runt tolv år. 😉

Nå, när vi väl landat på honom började vi fundera på vilka andra produktioner han varit med i. Uppdrag Singapore var väl egentligen det enda vi kunde namnge, även om vi var rätt säkra på att han spelat en polis i någon film senare. En snabb titt på hans meritlista nu innan jag skrev detta inlägg avslöjade att han på intet vis varit overksam men att han valt att medverka i filmer och tv-serier som till stor del består av sådant jag per automatik väljer bort. Men, handen på hjärtat… hur många av er där ute har sett honom i något på senare år?

Är det inte lite typiskt att han var med i en tv-film i natt? Och att jag för en gångs skull satte mig för att titta på tv? Igår pratade vi om honom och kommenterade att han varit ganska osynlig de senaste tjugo åren eller så och i natt har jag sett honom spela en övernitisk polis som gör allt för att sätta dit en oskyldig grabb för att han själv är övertygad om att grabben är skyldig och därför inte bryr sig om de bevis om motsatsen som grabbens mamma hittat. Hur stora är egentligen oddsen? Om detta varit det enda sammanträffandet av sådant slag hade jag nog bara ryckt på axlarna åt det hela, men jag tycker att de händer lite titt som tätt och att det handlar om sådana lågoddsare att de bör uppmärksammas. Är det bara jag som upplever det så eller gör andra också det?

 

kommentarer
  1. MadamX skriver:

    Är han fortfarande lika snygg?

  2. Anna skriver:

    Seth, Luke, same shit different spelling 😀

Kommentera

