Hemma bäst

Publicerat: 14 december, 2013 i Uncategorized

IMG_20131214_124848

Jag och hRaven lämnade Östergötland bakom oss och ställde siktet mot Västmanland. Regnet och slasket gjorde det mindre trevligt att köra i, men jag som satt i passagerarsätet njöt av fulla drag. Grått, grått och åter grått. Olika nyanser och utspritt överallt. Diset låg över trädtopparna och skapade en lite trolsk stämning. Vi pratade så mycket att vi fick hjärnsläpp. Eller så ville hon inte släppa av mig riktigt ännu. Kontentan blev i vilket fall att vi vid ett tillfälle glömde svänga av och hamnade således i Strängnäs. Det gjorde vår resan lite längre, men vad gör väl det när vi på intet vi hade slut på samtalsämnen?

Hur trevligt jag än haft där nere i det fornminnestäta Östergötland kan jag inte förneka att det är skönt att vara hemma. Vikingen, Mini-Belse, mina egna saker, fler kläder att välja mellan och att inte bo i kappsäck bildar en skön helhet. Jag har helt enkelt blivit bekväm. Några kanske tänker att jag blivit gammal, men så är det inte alls! Jag har helt enkelt skaffat mig ett hem jag älskar och trivs i och som jag är glad att komma hem till. Efter att ha pratat med de mina ett tag var det dessutom skönt att bara sitta i soffan och vara. Inte för att jag inte gjort det hos hRaven, men det är ändå skillnad. 

IMG_4032

Om en stund ska jag och Vikingen gå bort till lokalhaket och äta middag. Ett lite försenat firande av vår 2-årsdag. Vikingen var orolig över att det inte var ett tillräckligt romantiskt ställe för att äta årsdagsmiddag, men stället spelar faktiskt ingen roll. Vi är tillsammans och vi slipper ta hand om disken efteråt. Romantiken får vi väl fixa själva! Jag kan tindra lite med ögonen och han kan stå för notan. Romantiskt så det sjunger om det, ju. *hehe*  Vi ska ju dessutom gå hem tillsammans sen, vilket kan (borde… SKA…) leda till något långt mer romantiskt än en middag. 😀

 

kommentarer
  1. Yvonne skriver:

    Har mysko problem med wordpress just nu. Kommer liksom inte alltid in och kan göra vad jag vill. Grr. Så nu när jag lyckades få åtkomst till ett kommentarsfält passar jag på. Superfina bilder från Norrköping! Harry har ju släkt där, så han har gått den där vändan runt strykjärnet med kameran en gång också.
    Härligt med några dagar med en sån god vän. Ni verkar ha haft mycket trevligt. Och grattis till din och Vikingens tvåårsdag! Kram

    • ~Sol~ skriver:

      Trist med strul. Jag märker inte av något liknande, så förhoppningsvis är det tillfälligt och går över lika plötsligt som det kom.
      Norrköping hade många fina ställen att bjuda på. Jag har en del av industrilandskapet kvar att promenera runt i, så det finns möjlighet till fler fina bilder framöver. 😀 Strykjärnet var speciellt. Sju- eller åttahörnigt och verkligen en klurig form. Har han förresten släkt överallt? 😉
      Ja, jag är glad över att vi lyckats hålla kontakten. Hon är en speciell person som jag är glad över att få ha i mitt liv. ❤
      Tack!
      Kram

  2. MadamX skriver:

    Vad fina ni är! Ni är faktiskt ganska lika varandra. Klart äktenskapstycke!

    • ~Sol~ skriver:

      Tack! 😀
      Bilden är från brorsans bröllop i somras. Det var varmt som fasen och svetten lackade, men vi hade kul och stämningen var på topp. 🙂

  3. Ullrika skriver:

    HURRA på tvåårsdan i efterskott! Inte kan jag fatta att det redan gått två år?!

    • ~Sol~ skriver:

      Tack. 😀
      Jag tror det knappt själv, ändå är det bara att gå tillbaka i bloggen för att konstatera att det faktiskt stämmer. Helt otroligt. Jag ser fram emot resten. 😀

Kommentera

