Glad

Publicerat: 1 december, 2013 i Uncategorized

spell love

Helgen som varit har gått i samkvämens tecken. I fredags hade vi lite tack-för-flytthjälpen-tacos och öl respektive vin för de snälla själar som slet ut sig med att hjälpa oss kånka över alla våra prylar till vårt nya hem. Alla kunde tyvärr inte komma, men det är ok. Då får vi möjlighet till ytterligare en trevlig helg i goda vänners lag. *hehe* Det blev hur som helst en väldigt, väldigt trevlig kväll som inte slutade förrän långt in i natten. Folk var mer eller mindre vingliga och alla pratade med alla. Den gemytliga stämningen levde sedan kvar i våra väggar och gav lördagen en skön känsla. I alla fall för mig som var hemma. Vikingen var på bandymatch med sina grabbar igen, så jag fick hemmet för mig själv. Mini-Belse åkte hem med min bror och hans fru, Blondinen var hos sin mamma och Vikingen var som sagt borta med grabbarna Lite städ, lite tvätt och rätt mycket mer bak hann det bli innan han kom hem igen. 

Idag kom Vikingens pappa och hans söta fru på besök. Oj, så vi pratat! Det är ett under att vi även hunnit med att äta lunch och fika där i mellan, men det hann vi såklart också med. Hur skulle det se ut annars, liksom? Men det var kul att träffa dem igen. Vi träffas tyvärr inte speciellt ofta, trots att de bor i en liten ort i närheten av Västerås. Nåja, nu blir det dubbelt upp på kort tid. Nästa vecka ska vi fira tidig jul hos dem eftersom Blondinen och Japanesen åker med sin farmor och hennes man till en Kanarieö över jul. På det här viset får de allra flesta ändå vara med på det traditionella före-julfirandet hos farfar och hans fru. 

Något som varit genomgående under helgen är de lovord vi fått om vårt hem. Självklart behöver jag inte någon annans beröm eller ens åsikt om mitt hem, men det hindrar inte att jag blir glad över att andra också tycker om det hem jag och Vikingen skapat tillsammans. Om något så blir det som grädde på moset och gör mig ännu gladare över det hem jag redan nu vet att jag kommer att trivas och känna mig hemma i. Jag är glad över att våra nära och kära uttrycker att vi fått en fin blandning av oss i vårt hem och är lycklig över att jag och Vikingen känner detsamma. 

kommentarer
  1. Purple skriver:

    Reblogged this on Purple's Pensieve and commented:
    Låter som en mycket trevlig helg! Jag tror ni kommer få det otroligt bra och mysigt tillsammans där I lägenheten. 🙂

  2. Purple skriver:

    Ler som ni haft en mycket trevlig och mysig helg, det tror jag dessutom att nikommer att få i lägenheten tillsammans!

  3. ~Sol~ skriver:

    Ja, vi har haft en fantastisk helg och jag är också övertygad om att vi kommer att få det himla bra ihop här. 😀 ❤

Kommentera

