Bandy och samkväm

Publicerat: 16 november, 2013 i Uncategorized

IMG_7948

Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara att jag klev upp halv sju i morse trots att jag var ledig. Det enklaste är nog att tala om att jag blev tillfrågad att fota Vikingens bandygrabbar när de spelade mot Hammarby idag. Därför stretade jag mig ur sängen, svärandes över mitt beslut att följa med, släpade mig in i duschen, kom ut och såg Vikingen sitta vid bordet och äta frukost samtidigt som han pekade mot köksbänken för att visa att han lämnat saker framme för att jag skulle kunna göra frukost till mig själv, klädde på mig och tryckte i mig några mackor. Jag hann med att ge honom en väldigt svart blick under cykelturen till Rocklunda, men sedan vaknade jag lite och lyckades vara civiliserad när de andra kom för att göra sig i ordning för avfärd mot Stockholm med bussen. 

IMG_8468

Det visade sig bli en väldigt trevlig dag. Jag önskar att jag kunde lägga ut bilder av mitt första motiv för dagen, det var otroooligt söt treåring – tre och ett halvt (mycket viktigt enligt henne själv) – men det är ju inte mitt barn så ni får nöja er med att ta mig på mitt ord när jag säger att flickan var oerhört charmig och fotogenisk. Jag älskar att fota söta ungar! Bilderna på bandymatchen blev också bra. Jag rörde mig runt lite och tog från sjuttioelva olika vinklar. Jag hoppas att jag fått med alla i laget på någon av de otaliga bilderna. De var ju snabba som vesslor och bytte plats precis hela tiden, så jag kan bara hoppas att så är fallet. 

IMG_8473

Vi skyndade hem efter bandyn och jag hann precis slänga ihop en köttgryta och springa ner och köpa lite fikabröd innan svärmor och Vikingens morfar kom på besök. De var de första besökarna i vårt nya hem – nu räknar jag inte med de otroligt snälla människorna som hjälpt oss flytta in här – och det kändes speciellt att de var strödde vitsord över hur vi har det. Vi fikade, pratade, åt mat och pratade ännu mer. Små anekdoter blandades med nutid, allvar med skratt, vårt med deras och ett hopkok av allt annat i livet avhandlades. Vi hade verkligen trevligt. Det var ett bra första besök. Känns som en bra början på den våg av besök jag hoppas kommer och hälsar på.  Hör ni det? Det är öppen dörr under förutsättning att vi är hemma. Hör ni det?

IMG_8488

kommentarer
  1. Purple skriver:

    Later som en mysig dag!

Kommentera

