Enormt

Publicerat: 9 november, 2013 i Uncategorized

welcome to our home

Jag är nyss hemkommen från jobbet. Allt är tyst, precis som jag förväntade mig då det är tidigt en lördag morgon. Överallt ser jag tecken på den stora förändring som skett i mitt liv. I våra liv. Mina skor står bredvid Blondinens och Mini-Belses, min kappa hänger bredvid en av Vikingens och när jag ser mig omkring ser jag en ganska hälsosam blandning av mitt och hans. Kanske inte i möbelväg, men i allt som står på möblerna. Mitt och hans. Vårt. 

Jag önskar att jag kunde gå lägga mig bredvid honom i sängen just nu, men han är förstås inte hemma. Det är bandycup på Rocklunda och hans knattar (som börjar bli ganska stora nu) spelar. Jag funderade på att åka ner och titta på första matchen men är alldeles för trött för att det ska bli verklighet. Det var en slitsam natt och under småtimmarna längtade jag verkligen hem. Hit, till vårt hem. Jag har inte hunnit sakna mitt gamla hem speciellt ännu och har hittills inte svängt av fel en enda gång då jag varit ute i något ärende och sedan kommit hem. Det är bra. Jag vill inte vara först med att gå till fel dörr. *haha*

Jag har en bra känsla angående detta. Den här lägenheten kommer också att bli ‘hem’. Våra saker blandar sig ganska bra, i alla fall än så länge. De är ganska olika och gudarna ska veta att det krävts en del energi att komma överens om vad som ska finnas vart (och sedan glömmer vi ändå vart vi ställt sakerna) och vems av vilket vi ska använda just här och nu. Ändå har vi fått till det i en symbios som jag absolut tror mig kunna leva med. Jag och Vikingen. Jag, Vikingen och de stora barnen. Vi fixar detta. Det känns bra. Stort. Rätt. Karl´n kommer med all säkerhet driva mig till vansinne både en och femton gånger men vad gör det när jag inte hyser några tvivel om att jag håvat in Mr Right?

Kommentera

