Samma visa

Publicerat: 6 november, 2013 i Uncategorized

same same

Just nu känns det som om hela mitt liv roterar kring den här flytten. Det gör det ju förstås, men vad faen?!? För att få lite distans från det hela gick jag på bandy ikväll. Visserligen plockade jag undan en del här hemma och drog en dammsugare över de dammiga och grusiga golven innan jag fixade mat till mig och barnen. Vikingen fick ‘bara’ en matlåda eftersom han var iväg och tränade sina knattar vid den tiden. 

Sedan i fredags har jag i princip bara kommit iväg någon annanstans när jobbet dragit, så det var skönt att komma iväg på något som inte var jobbrelaterat. Tyvärr spelade VSK som krattor under första perioden. Man skulle kunna tro att de läst statistiken, den som säger att VSK på pappret utan tvekan är bättre än GAIS, och trott att det är skrivet i sten. De skrinnade fram som på en söndagsutflykt och lät GAIS styra spelet helt. Tack och lov tog de sig i kragen och styrde upp det hela för att vid slutet av vinna med 6-4. 

Självklart bar vi ner ett gäng kartonger i källaren när vi kom hem. Vad annars, liksom? De står ju överallt och är mest i vägen. I morgon ska jag gå igenom ett gäng till och se om det finns mer jag kan bära ner i källaren. … och se om det finns… Haha! Klart det finns! Vad ska jag annars göra av sakerna? Det är fullproppat överallt här uppe i lägenheten. Jag rekommenderar inte att man slår ihop två redigt utrustade trerummare i en fyrrummare. Det är tillräckligt för att driva vem som helst till vansinne. Jag och minna OCD´n driver dessutom Vikingen till lite extra vansinne. Det är en… intressant… situation. På plussidan finns dock att vi fortfarande inte tappat humöret med varandra, något jag personligen anser vara en ganska stor bedrift.

Kommentera

