Skarvsladdarnas Mecka

Publicerat: 5 november, 2013 i Uncategorized

skarvsladd

 

Jag tog lite sovmorgon i morse och klev inte upp förrän halv tio. Fortfarande grusig i ögonen, slut i kroppen, öm som fan och ganska ovillig, men jag klev ändå upp och sorterade in de sista av mina kläder i två lådor i en byrå. Det är Vikingens byrå, men här samsas vi numera. Han sa visserligen till mig att skynda mig att fylla lådorna för att han inte skulle hinna ångra sig, men ändå. Vi samsas. Jag förstår dock att han kände så med tanke på att karl´n har mer kläder än värsta shopoholicbruden. Nu får han knöka ihop sina kläder lite men han skulle lätt kunna fylla två dubbelgarderober med enbart sporttröjor. My gaaad! Jag har inte ens så många toppar sammanlagt medan han har ‘vanliga’ kläder också. 

Antalet kartonger har inte minskat speciellt idag. Istället har vi fixat med sortering av kläder, gardinstänger som ska upp och sedan gardiner som pryder sagda gardinstänger, en spegelvägg som numera sitter uppe i hallen och lite annat småplock som måste ordnas innan vi kan ge oss på fler kartonger. Vikingen har även hunnit med att jobba och jag har varit iväg på en brandskyddsutbildning genom jobbet. Vi måste gå vart tredje år, ett väldigt bra initiativ från arbetsgivaren/kommunen. Det är lite läskigt när man påminns om hur illa det kan gå. Vi har även tagit oss tid att sitta ner och äta ihop. Det var en trevlig stund. Alla verkade avspända och på bra humör. Mini-Belse såg ut att trivas, precis som vi andra. Det värmer mitt hjärta enormt att han tar del av samtalet som han gjort de senaste två dagarna. Härligt!

Småfixet kommer att fortsätta i morgon eftersom jag har kurs igen på eftermiddagen och Vikingen ska iväg och träna sina småknattar på kvällen. Därför lämnar vi de stora sakerna tills på torsdag. Vi behöver gå ner i källaren och sortera lite där innan vi går ner med mer saker. Just nu känner jag mest att jag vill kasta alla kvarvarande kartonger utan att ens öppna dem, men några av dem är mina och jag skulle helt säkert sakna en del av det som ligger i. Jag vet att min absolut bästa bild på Mini, en oljemålning av Magsi, ligger i en av de oöppnade kartongerna. Jag skulle tvingas rumstera på soptippen tills jag hittar den igen om jag gör så. Summa sumarum, låt bli att agera i affekt!

Något vi upptäckt när vi rumsterat i våra gömmor är att vi har en miljard skarvsladdar. Jag hade en full ICA-kasse och några till och Vikingen hade nog ännu fler. Som det är nu skulle vi kunna stoppa i en kontakt i vart uttag, dvs två i varje dubbelkontakt, och koppla ihop dem med varandra runt om i lägenheten utan att få slut på dem. Faktum är att vi nog skulle få en handfull över ändå, trots att vi då dragit två varv runt lägenheten. Alltså, om någon behöver en skarvsladd vet ni vart ni ska fråga. Detsamma gäller förresten skartkablar. Varför har vi så många? Jag förstår inte! 

 

kommentarer
  1. iashemlis skriver:

    Själv bor jag i det ”Mekka” eftersom det krävs skarvsladdar precis överallt.. för väggkontakterna sitter helt på fel ställe i varje rum… *suck*

    • ~Sol~ skriver:

      Vi har minst tre uttag i varje rum. Jag tror det finns fyra i vardagsrummet. Helt perfekt ju! Ändå har vi skarvsladdar så det räcker och blir över till alla hushåll i trapphuset. Galet!

Kommentera

