Update

Publicerat: 2 november, 2013 i Uncategorized

lazy

Det som var 100 kartonger är numera bara 40. Gissa om jag kräks på kartong just nu. Blä. Och gissa om jag inser att jag borde ha rensat ännu mer än jag gjorde. Världens största kök och det är redan knökfullt. Så går det när man slår ihop två befintliga hem till ett. Vem ska saka och vem ska behålla? Vet ni hur svårt det är att vara rättvis i det? Anledningen till att jag har just de saker jag har är ju för att jag vill ha dem. Eller ville i alla fall ha dem när jag skaffade dem. Tycker fortfarande om dem. Men nu ska det rensas ännu mer! Hej och hå. 

Att köpa ett vitrinskåp i present till Vikingen var förresten ett genidrag. Hans glädje över att få ordna sina saker där i var omisskännlig. Jag misstänker starkt att det bidragit till hans jämna humör under dagen. Det har varit lite si och så med mitt eget humör under dagen, men jag tror och hoppats att jag lyckats hålla det i schakt och underlåtit att såra eller förolämpa någon. Jag har tyvärr lidit väldigt mycket av min hälsporre och karpaltunnlarna i mina handleder har gjort att det känts som att händerna sprängts i parti och minut. Tänker er att ha tusen nålar upphöjt i hundra var femte minut eller så. Det är skitjobbigt. Jag tror dock att jag gnällde mindre om det idag än igår och att jag kan inte påminna mig om att jag fräste åt någon trots att jag mest av allt ville skrika högt av frustration över smärtan. 

I övrigt har det gått förvånansvärt bra. Att vare sig Vikingen eller jag har haft någon som helst koll på hur den andra vill ha det och därför tvingats springa och fråga hela tiden har på något mirakulöst vis inte renderat i gräl, tjafs eller ens fräsningar. Fråga mig inte hur, visste jag det skulle jag patentera kunskapen och bli rik på kuppen. Möblerna är på plats, skåpen fylls med rasande fart och vi pratar fortfarande. Yay! Mini-Belse och Blondie har hjälpt till bra och deras rum är på redan på god väg att vara beboeliga. Jag riktar ett stort tack till de fina vänner vi har som kommit förbi och hjälpt oss. Både den handfasta hjälpen och sällskapet har betytt massor. 

Kommentera

