Bortamatch

Publicerat: 25 oktober, 2013 i Uncategorized

vsk sandviken

Av någon outgrundlig anledning började några av mina vänner fnissa när jag här om dagen berättade att jag ska på bortamatch på fredag. Snacka om att ha snuskig fantasi. Och bara för att klargöra det ordentligt; jag är så jäkla nöjd med vad jag har på hemmaplan man någonsin kan bli, så de enda bortamatcherna av det slaget jag eventuellt kommer att ha är när jag och Vikingen är borta på gemensamma äventyr. Capisce! 😉 

Nu är det fredag och om bara några timmar lämnar bussarna Stora Torget med siktet inställt på Sandviken. VSK ska nämligen göra sitt allra bästa för att krossa pingvinerna och tre busslaster av vsk-supportrat, där i bland jag, ska stå och heja fram dem till seger. Det var väldigt länge sen jag var med på någon bortamatch och jag ser verkligen fram emot det hela. Må mesta mästarna leverera!

kommentarer
  1. hraven skriver:

    Det är då tur att jag inte blev intresserad av bandy när jag bodde där uppe. Skulle bli problem skulle jag tro. Hoppas ni får det roligt och allt det där. Oftast är det resan som är det intressanta. 🙂

    • ~Sol~ skriver:

      Jag kan intyga att resan var väldigt rolig och intressant. Jag såg inte ett dugg av Sandviken utom några stora statyer i en rondell vid Göransson arena. De såg ut som om de var inspirerade av glödlampor. I övrigt såg jag arenan från en kortsida och matchen genom ett nät, men det funkade det också. Tyvärr vann pingvinerna, men sånt är livet. 😀

Kommentera

