Tillförsikt

Publicerat: 21 oktober, 2013 i Uncategorized

love puzzle

Från att alla besluts tog väldigt snabbt och det sedan slutet av augusti varit oerhört stressigt känns det som att jag faktiskt landat lite i nuet igen. Det är kanske bara en temporär landning och jag lär snart nog gno som ett torrt skinn igen, men just här, idag, nu, njuter jag av att inte känna det tunga, stressade oket som jag burit på i nästan två månader på mina axlar. Anledningen till denna avslappnade känsla är dels en påminnelse om något jag egentligen alltid vetat, nämligen att jag lyckats ta mig igenom allt annat i livet och en flytt är faktiskt inte på långa när värre än mycket av det andra jag tvingats genomleva, vilket fick mig att skratta åt hela farsen jag snurrar omkring i nu. 

Något annat som fått mig att stanna upp och tänka efter är ett uttalande från en gammal vän jag träffade på bandyn igår. Det var ett tag sedan vi sprang på varandra och det var lite ovanligt att höra honom uttala sig på det viset, men han påstod att jag såg ut att må bra. Att jag såg harmonisk ut. Lite förvånad kände jag efter och insåg att han har rätt. Under all den där stressen som håller på att driva mig till vansinne finns det ett lugn. Jag vill det här. Jag tror på det här. Jag längtar efter slutresultatet av allt detta slit. Jag vill bo tillsammans med Vikingen, vara en familj ihop med honom och våra respektive barn och jag vill att tiden ska rusha fram i fast forward fram tills efter jul då det troligen tar minst så lång tid innan vi acklimatiserat oss till att bo tillsammans och allt börjar bli någorlunda vardag hemma. 

Detta är rätt.

Det kommer att bli bra. 

kommentarer
  1. Ullrika skriver:

    Ni är modiga och kloka för varför vänta? Vänta på vad? Jag menar, den som inte testat vet inte om det funkar eller ej!
    Kramar i mängd!

    • ~Sol~ skriver:

      Vår väntan hade varit för att inte slå ihop familjerna med två hemmavarande unga vuxna som inte känner varandra speciellt väl. I övrigt har vi inga betänkligheter om det. 🙂
      Vi vill och längtar och snart är det verklighet. 😀

      Kram ❤

Kommentera

