Det börjar dra ihop sig

Publicerat: 17 oktober, 2013 i Uncategorized

Happy couple in their new home concept

I morgon är det två veckor kvar tills vi flyttar. Jag skulle vilja säga två ynka veckor men aldrig har väl tiden känts så lång som nu. Visserligen har jag en del kvar att packa – jag KRÄKS snart på kartongen och skräp – men jag tror faktiskt att det skulle gå ganska fort om jag bara la manken till. Som det är nu tittar jag på eländet och orkar sedan inte ta tag i det som jag skulle vilja. Vad tjänar det till, liksom? Ytterligare en kartong i mängden. En massa skräp som måste avyttras. Vad ska jag göra av allt under tiden? Högen med kartonger har vuxit sig ganska stor och då har jag ändå tagit ner lika många i källaren redan. 

Jag har inte träffat på någon av byggarna under de senaste dagarna, men idag stötte jag på några målare som påstod att det troligen (åh, vad jag älskar det ordet! 😉 ) kommer att vara klart redan på fredag nästa vecka. Det har vi inget för eftersom uthyraren är på semester till den 28:e oktober, men kanske, kanske, kanske kan det betyda att vi får nycklarna redan tidigt, till exempel redan på tisdagen eller onsdagen om två veckor. Det vore verkligen guld värt, även om vi lyckas övertyga byggherren om att låta oss behålla Vikingens lägenhet över helgen. Att det skulle ske känns dock som det minst troliga. 

Jag ska jobba hela helgen och tror inte att det blir speciellt mycket gjort under dessa dagar, men i nästa vecka blir det desto mer gjort. Det måste det ju nödvändigt bli, men även utan den annalkande deadlinen så skulle det fixas en hel del ändå. Jag vet hur jag funkar. Nu har jag slappat lite angående det hela, bara tagit någon kartong om dagen den senaste veckan men det är inget som håller i längden. Jag funkar inte så. Jag känner redan en stark vilja att fixa skjuts till återbruket med sådant vi inte kommer att använda mer, till exempel köksbordet. Det är dock inte hållbart att göra det ännu eftersom vi då skulle stå utan bord helt. Rumsbordet gjorde jag ju mig av med för över en månad sen. Nä, att sitta och äta med tallriken i knät känns inte riktigt ok. 

Eftersom vi inte vet när vi får tillträde till lägenheten vet vi heller inte när vi ska be om flytthjälp. Det är ett  krux. Två lägenheter ska tömmas och själva är vi ju bara två personer. Visst ska Mini-Belse och Blondie hjälpa till också, men ändå. De är ganska ovana vid sådant här. Dessutom skulle det ju gå så otroligt mycket fortare om vi hade en armé med vänner som tog varsin låda eller hjälptes åt att bära varsin möbel istället för att vi ska springa sjuttioelva gånger själva. Det känns dock inte helt lätt att boka upp någon från måndag till fredag, utifall. Men ja. Om någon vänlig själ där ute har lust, ork och möjlighet är det välkommet att stå på stand by från måndagen 28/10 till fredagen 1/11. Tack på förhand. 😀

kommentarer
  1. Purple skriver:

    Mmm det är jobbigt att flytta…. inget kul alls förrän efter när allt är upppackat!

  2. hraven skriver:

    I know the feeling. Been there done that. Blir bra sen.

  3. MadamX skriver:

    Med tanke på allt Vikingen gör för sitt lag som deras superfan så torde de kunna ta er flytt som ett fyspass.

Kommentera

