Eget mandat

Publicerat: 15 oktober, 2013 i Uncategorized

85-4423

När vi diskuterade gardiner i vårt gemensamma hem såg Vikingen just så där lagom intresserad ut som brukar vara reserverat för tonåringar. Axlarna åker ner, ögonen rullar och blicken blir och något sökande blick, som om de letar efter något att slå sig i huvudet med. Allt för att slippa ta del av samtalet. Jodå, jag kände igen beteendet. Därför blev jag inte alls förvånad när han ganska snart utbrast att han faktiskt ‘skiter helt’ i vilka gardiner vi har. Nu vet jag ju bättre än att utgå från att det betyder något i längden, så jag avtvingade honom ett löfte om att har har fullt mandat på gardiner och gardinstänger. Han gav det gladeligen. Jag tror att han ångrar det löftet…

Jag; Förresten, det blir petrolblåa gardinger i köket.

Vikingen; Det blir vad?

Jag; Petrolblåa gardiner.

Vikingen; Nä. Det går ju inte!

Jag; Klart det går. Det blir snyggt som fan!

Vikingen; Aldrig i livet! Jag lägger in veto. Det blir INTE blåa gardiner någonstans!

Jag; Tråkigt att du känner så, men du gav mig total bestämmanderätt över den frågan och jag har valt petrolblåa gardiner till köket.

Vikingen; Men neeeeeej! Det blir ju blåvitt! Det går inte! Det mååååste du ju fatta?!?!

Jag; Jag vet. Och det blir skitsnyggt!  Du vänjer dig. Förresten…. jag ääääääälskar dig. 

Vikingen; Det där funkar inte. *muttrar*

Jag; Så det är inte bra att jag älskar dig?

Vikingen; Fjäsk. När du bara säger det för att fjäska så gills det inte. Jag kommer ändå att kräkas på gardinerna. *fortsätter att muttra*

kommentarer
  1. iashemlis skriver:

    Grönt är ju snyggt.. men kanske inte överallt.. grönt och vitt i varenda rum är ju ingen höjdare… haha.. men förstår att det kanske är nåt sånt han vill ha?

    • ~Sol~ skriver:

      Jag älskar grönt, men som du säger… det behöver inte vara grönvitt i alla rum. Vardagsrummet blir definitivt grönvitt och då får han leva med lite blått i köket. 😀

  2. Purple skriver:

    😀 ni är söta ni!

Kommentera

