Tycker inte lika

Publicerat: 1 oktober, 2013 i Uncategorized

ikea_expedit

… i något. Herregud vilken intressant flytt detta är. Jag och Vikingen tycker verkligen inte om samma stilar, möbler eller färger. Jo, grönt. Det tycker vi bägge om, men som han så logiskt pekade ut igår så är vi även rörande överens om att vi inte vill ha gröna möbler. Hur går man då till väga när man flyttar ihop och dels inte har något som är kompatibelt med den andras och dels inte är överens om det som ska införskaffas tillsammans? Det är ett under att vi bägge gillade köksstolarna, annars hade det nog blivit en dyr affär. Nu menar jag inte nödvändigtvis ekonomiskt dyr utan snarare tidskrävande, energikrävande och tålamodskrävande. Lite samma lika som hela processen i övrigt angående möblemang är, faktiskt. 

Så här kan ett samtal oss i mellan se ut;

Jag; Jag tänkte att vi inom sinom tid ska se över möjligheten att byta ut de där silverfärgade Billyhyllorna vi bestämt att vi ska använda.

Vikingen; Jaså? Varför och till vad då?

Jag; Jo, eftersom de är så höga tar de upp väldigt mycket av väggen och det kan se lite trångt ut. Då jag tänker ställa ner en hel del av mina böcker i källaren kommer det inte behövas hyllor på samma vis och därför tänkte jag att vi skulle kunna skaffa en sådan där rumsdelare de har på IKEA att ställa mot väggen istället istället.

Vikingen; Nu vet jag inte riktigt vilken du menar…?

Jag; Du vet de där som har en massa mindre hyllor istället för långa hyllplan? De finns i olika storlekar, men jag tänkte mig mellanstorleken där man har sex eller sju hyllplan i fem rader.

Vikingen; Vad då? Du menar de där hyllorna med fyrkantiga hål som man kan ställa korgar i?

Jag; Ja, just precis!

Vikingen; De är ju riktigt skitfula!

kommentarer
  1. Lilla Frun skriver:

    Ja precis……… =)
    Men jag kan bara säga att dom hyllorna ”sväljer” mer än dom andra hyllorna!!! Funkar kanon!!!!

    • ~Sol~ skriver:

      Det handlar inte riktigt om att svälja så mycket som möjligt, även om det skulle kunna vara en bra bieffekt. Dessutom avskyr han tydligen de hyllorna, så det blir nog ingen sådan. 😉

  2. Purple skriver:

    😀 det löser sig!!! 😀

  3. Yvonne skriver:

    Spännande tider det här 😀

Kommentera

