Du är svettig!

Publicerat: 22 september, 2013 i Uncategorized

SAM_3740Klart man svettas när huden brinner!

Ja, de orden är nog de mest uttalade idag. I mängd alltså. Temperaturen är runt 30 grader i skuggan och jag svettades som en gris redan i duschen. Yay! Att cykla i några kilometer till en marknad var inte jättejobbigt i ren energi, men det tror fasen att jag ändå förlorade någon liter vätska under den korta färden. Och då prata vi nedförsbacke. Ni kan ju tänka er hur det var på vägen tillbaka, Yay!

IMG_6159Vikingen framför några levande statyer

Vi åkte ner på marknaden och den var… stor! Det var stånd längst en hel lång aveny och även om det var en massa likadana stånd som påminde om Västerås marknad var det ändå en upplevelse. Fy sjutton vad saker de sålde där. Vi fastnade för ett stånd med oliver och fick med oss ett lass (jag lovar, det var ett lass!) med en lokal specialitet som är supergod!

SAM_3585Strandpromenaden

Eftermiddagen gick i ett avslappnat tempo. Stranden Playa Flamenca var inte speciellt stor men vem bryr sig om det när det ändå finns gott om plats att kliva i Medelhavet och hoppa i vågorna Det var fantastiskt skönt där nere, även om det samtidigt var en skola för de olika former på bröst som finns i världen. Vikingen visste till slut inte vart han skulle titta utan att bli generad medan jag mest var förundrad över de 50+- arna som drog ner badräkten (varför ens ha baddräkt om du ändå inte tänker ha överdelen på?) och blottade sina knälåga behag.

SAM_3596Vart vänder man blicken utan att uppfattas som gubbsjuk?

Kvällen tillbrinades på en irländsk  pub på vilken jag fick en fantastisk cajun kyckling som helt och hållet fyllde alla kriterier på mat som jag har. Jävlar i mig så gott det var! Hittills har jag inte ätit någon direkt spansk mat men det beror nog helt och hållet på att jag hamnat i Little Britain. Det finns visserligen en del skandinaver och tyskar här men överlag är det fler britter än något annat i detta område. Spanjorerna jobbar i snabbköpen, på resturangerna etc, men detta är helt klart ett brittiskt område. Det gör inget. Allt är ändå nytt för mig. 😀

kommentarer
  1. Purple skriver:

    Det låter som ni har ur trevligt!

Kommentera

