Up, up and away!

Publicerat: 20 september, 2013 i Uncategorized

airplane

När detta postas är jag i luften ovanför Skåne någonstans. Eller kanske över Danmark. Jag vet inte så noga. Jag har inte kollat vilken flygrutt vi kommer att ta och är inte speciellt intresserad av den heller. Det blir som det blir och oavsett rutt så är slutdestinationen ändå Alicante, Spanien. Nu blir vi ju inte kvar där någon längre stund utan siktar istället på att åka ännu lite längre söderut. Ungefär en timmes bilväg söderut, för att vara lite mer exakt. 

Jag älskar hösten. Så där så att det nästan blir absurt. Det är en fantastiskt ljuvlig årstid och det enda som slår den är en riktigt vacker och smällkall vinter med mycket snö. Egentligen känner jag att jag åker vid helt fel tidpunkt. Ute är det i startgroparna till den där färgsprakande kavalkaden som blir varje år, Gult, rött, brunt, grönt och allt vad det är. Solen som strålar ner på alla dessa härliga färger och ger oss ett kalejdoskop av intryck. Eller det mystiska grå som lägger sig som en dämpande filt över vardagen. Mystisk. Spännande. Med mer djup än många bryr sig om att se. 

Ändå känns denna semester helt rätt. Både i tid och utformning. Jag, som ogillar värme och som bränner mig om jag råkar vända mig åt det håll solen kommer att stiga upp om några timmar, längtar efter att resa på solsemester. En paradox om något. Men det är precis så det är. Denna resa är mer än en solsemester och ett tillfälle att försöka se ut som att jag inte gått och dött i år heller. Det är ett tillfälle då jag och Vikingen kan rå om varandra ordentligt, utan de störningsmoment som finns i vardagen. Han och jag. Jag och han. Vi. Det känns som att det varit väldigt mycket omkring oss på sistone och en hel vecka då vi bara planerat några få aktiviteter och tar resten som det kommer känns precis som det vi behöver. 

Jag kommer att smyga in här i bloggen under veckan. Jag har ju datorn med mig, mest för att kunna lägga upp bilder men det blir säkerligen ett eller annat inlägg här också. Jag kan inte tänka mig att jag kommer att kunna låta bli. Jag kommer däremot inte att läsa speciellt aktivt hos någon under vår vecka i utlandet. Någon gång kanske, men bli inte förvånade då kommentarerna uteblir. I det stora hela ska jag ägna mig åt Vikingen, upplevelsen, äventyret, solen, skuggan, maten, vinet, havet, solterassen, grillen, poolen, kameran, den intressanta omgivningen och sedan kanske lite mer av Vikingen. Just ja! Jag tänker nog lägga lite krut på mig själv också. Jag tänker komma hem med fulladdade batterier och mer sol i sinnet än man tror är möjligt. Semester, här kommer jag!

torrevieja beach

kommentarer
  1. iashemlis skriver:

    Ha det helt underbart nu!!!!

Kommentera

